۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۴۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روحانیت باید در همه صحنه‌ها پیشتاز باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روحانیت و علما در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور مؤثر داشته‌اند؛ ازاین‌رو لازم است در حال حاضر و آینده هم نقش پیشتازی و امام المتین را ایفا کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه هم‌اندیشی روحانیان ایثارگر که با موضوع تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به آیه «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، «ذریه قرة اعین» تربیت کرد و به دنیا نشان داد که می‌توان با تعالیم دینی و اسلامی جهان و حتی جنگ را مدیریت کرد.

وی با اشاره به نقش ویژه روحانیان در دوران مبارزت انقلابی و دفاع مقدس، افزود: روحانیت باید امام متقین باشد؛ به همین دلیل وظیفه روحانیت است که جلوتر از متقین حرکت کرده و از این جایگاه حفاظت کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانیت و علما در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور مؤثر داشته‌اند؛ ازاین‌رو لازم است در حال حاضر و آینده هم نقش پیشتازی و امام المتین را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: روحانیت با خاطره گویی و خاطره‌نویسی دوران دفاع مقدس و حضور در محافل شهدا و بیان ارزش‌های دفاع مقدس و ایثارگری‌های شهدا می‌تواند به‌خوبی نقش امام المتین بودن را ایفا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: ایثارگران اعم از روحانی و غیرروحانی در بیان خاطرات همت کرده و بیان خاطرات را ریا ندانند؛ چراکه این خاطرات می‌توانند چراغ راهی برای نسل آینده و جوان این مرزوبوم باشند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات