۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۶۴۷۳۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تولید سریال شهید تجلایی در تبریز، اعزام ۲۳۰۰ مبلغ حوزوی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی و انتشار فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی، همه باید با هم افزایی به تولید کارهای فاخر و تاثیرگذار ملی اقدام کنند تصریح کرد:صداوسیما بیش از توان خود در میدان است.

وی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برای کشور بسیار با عظمت خواند و گفت: برای این مناسبت، برنامه‌های ویژه‌ای داریم که قرار است در اولین قدم برای حدود ٢٠ نفر از مبارزین انقلاب مستند بسازیم.

لطیفی از برگزاری جشن سیگنال رسانی در آذربایجان شرقی همزمان با جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صورت تامین بودجه و همراهی مدیران استان خبر داد و افزود: پوشش سیگنال‌های دیجیتالی صداوسیما اکنون ٩٤ درصد است که ٦ درصد باقیمانده از نقاط مرزی هم تا پایان سال زیرپوشش می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جای اجرای برنامه پیرغلامان در آذربایجان شرقی با وجود سه هزار هیئت مذهبی خالی است، ابراز داشت: تبریز ظرفیت خوبی درزمینه هیئت‌های مذهبی دارد و باید از این فرصت برای برگزاری این رویداد استفاده کنیم.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی با بیان اینکه سریال فاخری از علما و شهدای استان برای پخش در شبکه‌های سراسری آماده می‌شود ابراز داشت: سریال جلال برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سریال بی قراری برای تبریز٢٠١٨ و سریال شهید تجلایی به عنوان سریال‌های فاخر در دست تولید است.

اعزام ۲۳۰۰ مبلغ حوزوی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان همواره با برکات معنوی بسیاری همراه بوده است.

وی با اشاره به این‌که اثرگذاری تبلیغی روحانیت در ماه رمضان به دلیل آمادگی روحی و معنوی روزه‌داران قابل توجه است، خاطرنشان کرد: اولویت‌های تبلیغی ارایه شده در ماه مبارک رمضان؛ باید مورد توجه مبلغان اعزامی باشد؛ سعی کنید در راستای مهجوریت زدایی از قرآن کریم برنامه تبلیغی هدفمند داشته باشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان با اعلام این‌که در ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۳۱۳ مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد، گفت: از این تعداد ۲۵۲ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم هستند و مابقی از طلاب، روحانیان و مبلغان بومی منطقه هستند.

بیش از ۱۰۰ رویداد فرهنگی هنری در تبریز برگزار می شود

محمدصادق پورمهدی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی عکس فیروزه در تبریز اظهار داشت: آذربایجان شرقی و تبریز در عرصه های مختلف سرآمد بوده و است.

وی با بیان این‌که هنر، فرهنگ و آثار هنرمندان این خطه زبانزد مردم دنیا و سایر شهرهای کشور است، گفت: هشتمین جشنواره بین المللی عکس فیروزه تبریز در راستای تبریز 2018 برگزار شد.

پورمهدی با اشاره به این‌که به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ رویداد در فصول مختلف در این شهر برگزار می شود، ادامه داد: این جشنواره موجب آشنایی بیشتر هنرمندان و مردم سایر نقاط کشور با تاریخ و آثار فرهنگی و هنری این شهر می شود.

فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیرة ائمة معصوم(علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام با برکت دهة کرامت برگزار می‌شود.

خدایی افزود: بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند./۹۳۵/پ204/ب1

ارسال نظرات