۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۶۴۴۹۲
درآستانه ماه مبارك رمضان؛

همايش ائمه جمعه و جماعات كاشان و آران و بيدگل برگزار شد

همايش ائمه جمعه و جماعات شهرستانهاي كاشان و آران و بيدگل با موضوع مسجد و اقتصاد مقاومتي و حمايت از كالاي ايراني در حسينيه شهداي پاسدار ناحيه مقاوم بسيج كاشان برگزار شد.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني شنبه شب در گردهمايي ائمه جمعه و جماعات شهرستان كاشان كه در حسينيه شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج كاشان برگزار شد، گفت: امروز در تهاجم فرهنگي دشمن ساخت مسجد در روستاها و مناطق محروم كشور از اهميت بسياري برخوردار است.

وي افزود: خيرين تاكنون در بخش مدرسه سازي، بيمارستان سازي و حسينيه سازي خدمات بي شماري را براي مردم داشته اند و امروز نيز با آغاز فعاليت مجمع خيرين مسجد ساز فصل جديدي براي احداث مسجد در روستاها و مناطقي كه از داشتن مسجد محروم هستند آغاز شده است.

حجت الاسلام حسيني در ادامه از راه اندازي مجمع خيرين مسجد ساز شهرستان كاشان در آينده نزديك خبرداد و ابراز اميدواري كرد با راه اندازي اين مجمع روستاها و مناطق فاقد مسجد بتواند از نعمت مسجد بهره مند شوند.

وي همچنين با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و اهميت اين ماه در تزكيه جسم و روح انسان، از اعزام 120 مبلغ به بخش ها و مناطق مختلف شهرستان كاشان و استانهاي همجوار شهرستان كاشان خبر داد.

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان برگزاري محفل انس با قرآن در آستان مقدس سلطان علي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال و پخش زنده آن از شبكه استان اصفهان و شبكه قرآن براي دومين سال متوالي، برپايي ضيافت افطاري ساده در مساجد شهرستان و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، نظافت و عطرافشاني مساجد در هفته آخر ماه شعبان و دهه تكريم و بهداشت مساجد را از جمله برنامه هاي تدارك ديده براي ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

به جاي تكيه به آمريكا و كشورهاي اروپايي به اراده مردم ايران تكيه كنند

حجت الاسلام حسيني همچنين به درس ها و عبرت هاي برجام نيز اشاره كرد و با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه آمريكا هيچگاه قابل اعتماد نبوده و نيست ابراز داشت: امروز همه كشورهاي اروپايي نيز متوجه شده اند نبايد به آمريكا اعتماد كنند.

وي ادامه داد: امروز نيز به تعبير رهبر معظم انقلاب اروپا بدتر از آمريكا است و انگلستان و آلمان و فرانسه دوست ما نخواهند بود و گره مشكلات تنها به دست مردم ايران باز خواهد شد و دولتمردان ايران به جاي تكيه به آمريكا و كشورهاي اروپايي بايد به اراده مردم تكيه كنند چرا كه مردم هستند كه از انقلاب اسلامي پاسداري كرده و خواهند كرد.

ساخت 210 باب مسجد در روستاها و مناطق محروم كشور

در ادامه حجت الاسلام سيد محمد واعظ عضو مجمع خيرين مسجد ساز استان اصفهان، گفت: امروز وهابيت در بسياري از روستاها و مناطق فاقد مسجد سرمايه گذاري و تبليغ مي كند و اين خطر بزرگي است كه بايد با آن مقابله شود.

وي از احداث 210 باب مسجد از سال 86 تا كنون در روستاها و مناطق محروم كشور خبرداد و ابراز داشت: مساجد احداث شده در زميني به وسعت 220 مترمربع شامل 160 متر مسجد و 60 متر خانه عالم با هزينه اي بالغ بر 85 ميليون تومان با مساعدت خيرين و مردم احداث شده است.

حجت الاسلام واعظ يادآور شد: اين مساجد از سوي مجمع خيرين مسجد استان اصفهان در 8 استان اصفهان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، كرمان، ايلام، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان احداث شده است.

وي با اشاره به بحران فقدان مسجد در روستاها و مناطق محروم كشور اظهار داشت: براي عبور از بحران فقدان مسجد در روستاها و مناطق محروم كشور نياز به نهضت مسجد سازي از سوي مردم و خيرين هستيم تا همه روستاها و مناطق محروم كشور از داشتن نعمت مسجد برخوردار باشند.

به گفته وي، هر يك از روستا و منطقه محروم كشور كه با بحران فقدان مسجد روبرو هستند تلگرام، ماهواره و شبكه هاي ضد اسلام و انقلاب اسلامي حضوري فعال براي اجراي برنامه ها و اهداف خود دارند.

حجت الاسلام واعظ با بيان اينكه فقدان خيريه مسجد سازان احساس مي شود، گفت: نخستين كاري كه پبامبراكرم(ص) انجام مي داد مسجد سازي بود از اين رو ساخت مسجد در روستاها و مناطق محروم كشور ثواب ساخت مسجد قبا را دارد.

وي همچنين از ساخت 3 مدرسه علميه از سوي مجمع خيرين مسجد ساز استان اصفهان در استان سيستان و بلوچستان وساخت 3 مدرسه در فريدونشهر خبرداد و  يادآور شد: در سيستان و بلوچستان كه رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تنگه احد نام برده است چندين خانه عالم در دست احداث است.

تقويت كالاي ايراني منجر به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي خواهد شد

همچنين حجت الله عبدالملكي عضو هيات علمي دانشكده معارف اسلامي و اقتصاد در اين همايش به اهميت حمايت از كالاي ايراني اشاره كرد و با بيان اينكه حمايت از كالاي ايراني در چارچوب اقتصاد مقاومتي تعريف شده است، گفت: تقويت كالاي ايراني سبب فراواني كالا و افزايش موجودي كالا در اقتصاد مي شود.

وي يا بيان اينكه تقويت كالاي ايراني سبب كاهش تورم و تقويت كالاي ملي و توليد در داخل كشور خواهد شد، افزود: تقويت كالاي ايراني كاهش وابستگي به كالاي خارجي  و ارز و دلار را همراه خواهد داشت و تلاطم افزايش دلار نخواهيم داشت.  

عبدالملكي اظهار داشت: حمايت از كالاي ايراني و افزايش توليد كالاي ايراني مشكل اشتغال را نيز در كشور برطرف خواهد كرد چرا كه با راه اندازي كارگاه هاي توليدي و سرمايه گذاري جديد مشكل بيكاري را حل خواهد كرد و در نهايت وابستگي دولت به فروش نفت خام كاهش خواهد داشت.

وي افزود: با افزايش توليد داخلي بدون اينكه نرخ كالا افزايش داشته قيمت ارز را كاهش خواهد داد و ضمن افزايش درآمدهاي ارزي دولت نياز كمتري به فروش نفت خام و امثال آن خواهد بود.

قائم مقام رييس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتي گفت: تقويت كالاي ايراني منجر به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي شامل افزايش رفاه عمومي، استقلال اقتصاد كشور و در نهايت پيشرفت اقتصادي و بي اثر شدن تحريم ها خواهد شد، از اين رو بدون تقويت كالاي ايراني هيچكدام از اين اهداف محقق نخواهد شد.

عبدالملكي با اشاره به دو نوع تحريم داخلي و تحريم خارجي ابراز کرد: اگر دست از تحريم كالاي ايراني برداريم  و كالاي ايراني را حمايت كنيم، كالاي ايراني خود به خود گرايش به شكوفايي و افزايش توليد و ايجاد اشتغال خواهد داشت.

به گفته وي كالاي ايراني نياز ندارد مردم كار خاصي را برايش انجام دهند بلكه كالاي ايراني نيازمند اين است كه ملت ايران آن را تحريم نكند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات