۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۶۴۳۵۳
دبیر کل حزب الله عراق:

سوریه با تدابیر رهبر معظم انقلاب حفظ شد

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به این که پس از حضور گسترده تکفیری ها در سوریه، دوست و دشمن اذعان می کردند که این کشور دو سه ماهه سقوط خواهد کرد، گفت: شرایط به گونه ای بود که تکفیری ها به نزدیک حرم مطهر حضرت زینب(س) رسیدند، آنجا بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما اجازه نخواهیم داد و با تدبیر هوشمندانه ایشان و جبهه مقاومت سوریه حفظ شد.
سید هاشم الحیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری، دبیر کل حزب الله عراق جمعه شب در مراسم سالگرد شهید محمد بلباسی به وضعیت بحران زده منطقه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این میان جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با عراق، سوریه و لبنان از یک امنیت پایداری برخوردار است.

وی، حضور آمریکایی ها در منطقه را عامل بروز بحران در سال های اخیر دانست و افزود: حضور آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریسم، زمینه رشد و گسترش گروه های تکفیری را در عراق و سوریه فراهم کرده است.

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که پس از سقوط موصل و به اشغال درآمدن برخی شهرهای عراق از سوی داعش هر لحظه شاهد عملیات انتحاری در شهرها بودیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی به دلیل امنیت بالایی که این کشور برخوردار است هیچ گاه با چنین مسائلی مواجه نبوده است.

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که داعش در بسیاری از شهرهای عراق و سوریه حضور داشتند و شرایط را برای مردم این کشورها بسیار بحرانی کرده بود، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه درگیری به استان ها و شهرهای مختلف کشیده نشد و درگیری ها تنها در مناطق جنوبی وجود داشت.

حضور تکفیری ها با اجازه آمریکا و اسرائیل و با پول آل سعود در منطقه

وی با بیان این که آرامش و امنیت از مردم سوریه و عراق سلب شد، خاطرنشان کرد: تکفیری های جنایت از همه نقاط جهان و با اجازه آمریکا، اسرائیل و آل سعود و همچنین با پول سعودی به سوریه آمدند و شرایط بحرانی را برای این کشور ایجاد کردند.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به این که پس از حضور گسترده تکفیری ها در سوریه، دوست و دشمن اذعان می کردند که این کشور دو سه ماهه سقوط خواهد کرد، افزود: شرایط به گونه ای بود که تکفیری ها به نزدیک حرم مطهر حضرت زینب(س) رسیدند، آنجا بود که مقام معظم رهبری فرمودند ما اجازه نخواهیم داد و با تدبیر هوشمندانه ایشان و جبهه مقاومت سوریه حفظ شد.

اهانت و جسارت به حرم های مطهر هدف جدی داعش بود

دبیر کل حزب الله عراق با بیان این که اگر مدافعان حرم نبودند و نمی رفتند تا با تکفیری ها مقابله کنند امروز در ایران نیز باید با داعش مواجه می شدیم، تصریح کرد: داعش وقتی به عراق حمله کرد و موصل را به اشغال خود درآورد به دنبال اهانت و جسارت به حرمین مطهر بود که با آن فتوای تاریخی حضرت آیت الله العظمی سیستانی بسیج مردمی برای مقابله با داعش شکل گرفت.

آمریکا عامل همه بحران های منطقه ای است

وی با اشاره به این که جوانان این کشورها در مقابل داعش جنایت کار ایستادند و اجازه تعرض آنها به حرمین مطهر را ندادند، افزود: امروز عامل همه بحران های منطقه ای آمریکا است و همان طور که رهبری فرمودند آمریکا باید منطقه را ترک کند.

نقشه اصلی دشمن ولایت است

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که نقشه اصلی دشمن ولایت است، بیان داشت: مشکل اصلی دشمن امروز ولایت فقیه است و همه توان خود را به کار گرفته تا ولایت را تضعیف کند.

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که امروز آمریکا و همپیماناش از حضور و پیروزی های متعدد جبهه مقاومت در منطقه بسیار عصبانی است، تصریح کرد: تلاش امروز آمریکا و هم پیمانانش تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است که در این خصوص شکست خورده است.

آمریکا به دنبال گسترش تنش و بحران در منطقه است

وی با بیان این که آمریکا به دنبال ایجاد بحران و تنش آفرینی در منطقه است، گفت: توطئه داعش در منطقه به پایان رسیده و باید ببنیم کجا بودیم و امروز به کجا رسیدیم، امروز در عراق و سوریه یک امنیت مناسبی حاکم شده است.

حجت الاسلام الحیدری با اشاره به این که آمریکایی ها پس از شکست در عراق و سوریه به سمت لبنان رفتند و تلاش کردند این کشور را نیز درگیر مشکلات و بحران های داخلی کنند، افزود: اما در لبنان با هوشیاری حزب الله طرح آمریکا شکست خورد.

دبیر کل حزب الله عراق با بیان این که امروز در سایه ولایت، ایران اسلامی به جایگاه با عظمت و ارزشمندی دست یافته که بسیاری از کشورهای منطقه از آن بی بهره هستند، خاطرنشان کرد: امروز گفتمان امام خمینی(ره) در بسیاری از کشورها گسترش یافته و دشمن از این مسأله بسیار عصبانی است.

ولیعهد عربستان جوانی بی عقل و بی شرف است

وی در ادامه سخنان خود به شرایط امروز یمن اشاره کرد و با بیان این که ولیعهد عربستان یک جوان بی عقل و بی شرف است که در یمن جنایت هایی بسیاری را مرتکب شده است.

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که حضور نسل جوان در عرصه های مختلف این انقلاب همواره پر رنگ بوده است، افزود: همین جوانان انقلابی در برابر داعش و دیگر گروه های تکفیری ایستادند و از دین و انقلاب دفاع و حراست کردند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند جوانان بعد از انقلاب نسبت به جوانان قبل از انقلاب حضور آنها در صحنه های مختلف انقلاب پررنگ تر و اثرگذار تر است.

دبیر کل حزب الله عراق با اشاره به این که حکومت دینی که امام خمینی(ره) با پشتوانه مردمی به ویژه نسل جوان پایه گذاری کردند امروز حدود چهار دهه است که با قدرت ماندگار شده است، گفت: امروز گفتمان انقلاب و امام خمینی(ره) در سایر کشورهای جهان به الگو تبدیل شده است.

سید حسن نصرالله زبان ولایت در جهان اسلام و دنیای عرب است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سید حسن نصرالله در تحولات منطقه اشاره کرد و با بیان این که سید حسن نصرالله چهره ای ولایی و انقلابی است، افزود: این سید انقلابی امروز زبان ولایت در دنیای اسلام و جهان عرب است.

حجت الاسلام الحیدری با تأکید بر این که بدون ولایت زندگی ارزشی ندارد، گفت: امروز بهترین شرایط جهان در ایران اسلامی وجود دارد، این حضور ایران در کل جبهه مقاومت و خود شخص آقا که رهبری این جبهه را عهده دار هستند بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که داعش به پایان رسید و آل سعود نیز رو به پایان است و رژیم صهیونیستی هم نابود خواهد شد، ادامه داد: شهدای ما راه عزت را در پیش گرفتند و هیچ گاه حاضر نشدند در برابر دشمنان دشمن سر خم کنند بلکه مقتدرانه ایستادند و دفاع کردند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات