۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۶۴۲۰۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

آغاز مسابقه های سراسری قرآن در تبریز، تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه کلیبر و انتصاب معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا خلیلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 تبریز از آغاز مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقه های سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقه ها 180 برادر و خواهر شرکت کرده اند که مسابقه های ویژه برادران امروز و فردا بین 90 شرکت کننده در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه های ویژه خواهران نیز روزهای شنبه و یکشنبه در مسجد قدس انجام می شود، اظهار کرد: نفرات منتخب این دوره از مسابقه ها به مرحله استانی راه می یابند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 تبریز هدف از برگزاری این مسابقه ها را ایجاد شور و نشاط قرآنی در بین جوانان و نوجوانان اعلام و یادآوری کرد: این مسابقه ها در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خلیلی هدف از برگزاری این مسابقه ها را فراهم کردن زمینه‌ای برای انس بیشتر افراد جامعه با قرآن کریم، نشر و گسترش فضای معنوی برگزاری مسابقات قرآن کریم در محیط جامعه و بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره اعلام کرد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری فیلم کوتاه کلیبر

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه کلیبر از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد و با اشاره به پیش بینی برگزاری جشنواره‌ ای با موضوع و رویکردی ویژه در شهرستان های استان، گفت: با بررسی شاخصه های فرهنگی هر شهرستان، برنامه های منطقه ای اجرا می شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس هر منطقه بایستی یک فعالیت شاخص برای خود تعریف کرده و برنامه ی ویژه ای را با همان محوریت برگزار کند. عادات و آداب و رسوم رایج مردم قلب تپنده فرهنگ آنان را تشکیل می دهد. یکی از مهمترین راه های شناخت مردم یک منطقه، مطالعه بر روی فرهنگ معنوی و فولکلور آنان است.

جشنواره سراسری روستایی و عشایری فیلم کوتاه «کلیبر» با موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر کلیبر و سایر نقاط کشور و با هدف ترویج و تبیین جایگاه ویژه عشایر و روستائیان منطقه در تولید و اشتغال پایدار، گردشگری، اقتصاد روستا و توسعه پایدار روستایی و عشایری، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایرمنطقه، 27 تا 30 خردادماه سال جاری در کلیبر برگزار می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منصوب شد

طی حکمی از سوی حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، میکاییل نظری به عنوان معاون فرهنگی هنری سازمان منصوب و معرفی شد. نظری که از کارمندان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز است، پیش از این، مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان تبریز بوده است.

وی همچنین در واحدها و سازمان های مختلف شهرداری تبریز از جمله مرکز اطلاع رسانی گردشگری شهرداری تبریز حضور داشته و سمت هایی از جمله مدیر گردشگری شهرداری تبریز، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، مدیر فرهنگسراهای شهرداری تبریز و مدیر روابط عمومی سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز را در کارنامه خود دارد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات