۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۷۳۲
چند خبر از عراق:

همزمان با ایام انتخابات عراق طومار تروریست‌ها در این کشور درهم پیچیده شد

در حالی که کشور عراق برای برگزاری انتخابات آماده می‌کند، وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای اردنی، خبر از ریشه‌کنی تروریسم داد.
لوگوی دولت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، «نوری المالکی» رییس ائتلاف دولت قانون عراق خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات پارلمانی این کشور شد.

بر اساس این گزارش، المالکی تأکید کرد کرد: حضور مردم در انتخابات به منظور به شکست کشاندن تلاش های خارجی برای نابودی عراق، ضروری است.

وی افزود: ملت عراق با مقاومت خود می تواند پروژه های دشمنان این کشور را به شکست بکشاند؛ پروژه هایی که به دنبال به چالش کشیدن روند سیاسی کشور و فرایند دموکراسی هستند.

نماینده پارلمان عراق: عربستان درصدد وارد کردن داعش های سیاسی به پارلمان عراق است

عواطف نعمه، نماینده پارلمانی عراق اعلام کرد که ائتلافش از نامزد شدن چهره هایی نظیر رعد سلیمان (سخنگوی بخشی از عشائر استان الانبار) و عمر الجمال (روزنامه نگار وابسته به جریان سعودی) و دیگر داعشی های سیاسی که به گفته او مشوق کشتن مردم (بوسیله داعش) بودند در سایه سکوت دولت و پارلمان شگفت زده شده است.

وی علت این امر را وجود یک معامله سیاسی به رهبری عربستان و مشارکت برخی کشورهای دیگر برای وارد کردن داعشی های سیاسی به پارلمان آینده عراق دانسته  است.

این نماینده پارلمان عراق هشدار داده ورود این اشخاص به پارلمان برای روند سیاسی عراق تهدید است و مسؤولیت آن متوجه پارلمان و کمیسیون انتخابات خواهد بود.

عواطف نعمه از پارلمان، دستگاه قضایی و کمیسیون انتخابات عراق خواسته تا حقایق و چگونگی اجازه دادن به رعد سلیمان و دیگر اشخاص برای نامزدی در انتخابات پارلمان این کشور را توضیح دهند.

پیش تر نیز فعالان سیاسی و حزبی بسیاری نسبت به نامزدی و زمینه سازی برای ورود افراد موسوم به داعش سیاسی به کمک عربستان و آمریکا به پارلمان عراق برای تغییر روند اداره کشور در آینده هشدار داده بودند. 

ابراهیم الجعفری: طومار تروریسم در عراق در هم پیچیده شد

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری خود با «ایمن الصفدی» همتای اردنی اش تاکید کرد: طومار تروریسم در عراق که به مدت زیادی باز بود در هم پیچیده شد و عراق از این نبرد پیروزمندانه خارج شد. درست است که این پیروزی در عراق محقق شد اما منافع تمام کشورهای منطقه و حتی تمام کشورهای جهان در آن بود.

وی در ادامه افزود: عراق توانست هیمنه تروریسم را از بین ببرد. ما باید یک کمیته امنیتی مشترک با اردن برای حفاظت از مرزها و ممانعت از ورود تروریستها به این مناطق تشکیل دهیم.

الجعفری تاکید کرد: معتقدم که تروریسم یک پدیده خطرناک باقی خواهد ماند و این پدیده در عصر حاضر هیچ قشری از جامعه و هیچ کشوری را مستثنی نمی کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات