۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۶۳۲۰۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خداوند خودسازی و تهذیب نفس است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: خودسازی از ارزشمندترین کارها و اعمال است، کسی که در درجه نخست معلم خود بوده و پیش از تعلیم دیگران خود را تحت تعلیم و تربیت قرار می‌دهد چنین شخصی در پیشگاه خداوند متعال گرامی بوده و همواره مورد تجلیل و احترام قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام علی عباسی حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه قزوین که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در شبستان امیرالمومنین(ع) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان با اشاره به جایگاه علما و روحانیت گفت: طلاب علوم دینی که سال‌ها درس خوانده و از مکتب امام صادق(ع) بهره برده‌اند هنگامی که به لباس روحانیت ملبس می‌شوند باید بدانند که به عنوان عالم ربانی خادم جامعه و مردم بوده و مشمول عنایات ویژه حضرت مهدی(عج) قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) پیرامون علما و روحانیان در جامعه افزود: حضرت علی(ع) در کلامی نورانی می‌فرمایند هر کس خودش را در جایگاه امامت جامعه قرار داده است در ابتدا باید خودش را تعلیم دهد پیش از آنکه بخواهد معلم دیگران بوده و آنها را مورد تعلیم قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه انسان در هر ادعایی که دارد نخست باید خطاب‌ها را متوجه خودش سازد اظهار کرد: کسی که ادعای رهبری و امامت مردم یک جامعه را دارد باید در گام نخست خطاب‌ها و هشدارها را متوجه خود کرده سپس ادب کردن و تعلیم دادنش با عمل و کردار باشد یعنی به گونه‌ای مردم را تعلیم دهد که از اخلاق و منش و رفتار او درس بگیرند.

وی خودسازی را از ارزشمندترین کارها و اعمال دانست و اضافه کرد: کسی که در درجه نخست معلم خود بوده و پیش از تعلیم دیگران خود را تحت تعلیم و تربیت قرار می‌دهد چنین شخصی در پیشگاه خداوند متعال گرامی بوده و همواره مورد تجلیل و احترام قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به نکته به دست آمده از روایت امیرمومنان(ع) پیرامون جایگاه علما و روحانیت تصریح کرد: نکته مهم روایت مذکور این است که آن کسی که خود را امام و رهبر مردم قرار داده است در حقیقت مدعی است و مطابق آنچه که ادعا کرده مسؤولیت پیدا کرده و باید با سایر افراد جامعه از نظر گفتار و کردار متفاوت باشد زیرا، در قیامت پیرامون ادعایش مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: اگر ابعاد روایتی که حضرت امیرمومنان(ع) پیرامون تکلیف سنگین علما و روحانیون بیان فرموده‌اند به درستی تبیین و تشریح شود روحانیت در جامعه به عنوام عالمان دینی به درستی می‌توانند وظیفه خود را انجام داده و مردم را به سوی خداوند متعال هدایت و رهبری کنند./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات