۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۶۳۱۰۸
نائب رییس مجلس:

مشکل جامعه با مرفهین بی‌درد حل نخواهد شد

پزشکیان گفت: گاه مشکل اصلی در نیافتن راه حل این است که یا انگیزه نداریم، یا آدم های دردمندی نداریم که درد جامعه را داشته باشند.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینک‌ه ما علم، پول، جایگاه و قدرت را داریم، اما نمی دانم چرا چیزی از ما بر نمی آید، اظهار داشت: باید از خود سؤال کنیم، اگر ما می خواستیم یک دانشگاه، بخش و .... را بسازیم، کسی جلوی ما را می گرفت، قطعاً که کسی را نمی توان یافت که مخالف کارهای خوب و توسعه آفرین باشد، پس این عیب از ماست که نکردیم.

وی با تأکید بر این‌که باید الگو بسازیم و نشان دهیم که در حقیقت بهترین هستیم، ادامه داد: اگر امروز به اندازه یک دهم کار جهادی جوانان اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس را داشتیم، اکنون دانشگاه های کشور گلستان بودند و در تمامی عرصه ها نقش آفرین بودند.

پزشکیان قدم اول را داشتن درد و دردمندی دانست و گفت: ما مقصریم و نمی دانم دنبال چه کسی می گردیم، چون در این قضیه من و شما با هم مقصریم و اگر قرار است بنشینیم و چاره اندیشی کنیم، قطعاً راه درست را پیدا می کنیم، منتهی قبل از هر چیزی باید درد داشته باشیم تا درد را بفهمیم.

وی با اشاره به جایگاه و نقش شوراها گفت: انتظار داریم شوراها نیز هم اندیشی کنند و راه حل پیدا کنند، اما باید مطمئن باشیم که صدها راه حل وجود دارد. گاه مشکل اصلی در نیافتن راه حل این است که یا انگیزه نداریم، یا آدم های دردمندی نداریم که درد جامعه را داشته باشند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیات قرآنی و فلسفه آفرینش انسان، اظهار داشت: اگر ما درد جامعه داشته باشیم و بدانیم که خدا ما را خلق کرده که بهترین ها را انجام دهیم، بهترین ها را انجام خواهیم داد. به عبارت بهتر اگر می خواهیم جامعه اصلاح شود، قبل از آن، باید دردها را بشناسیم و باور کنیم که ما برای انجام بهترین ها خلق شده ایم.

وی با بیان این‌که متأسفانه به جای اندیشیدن و انجام بهترین ها، هر کسی سازی برای خود می نوازد، گفت: این موضوع حلقه مفقوده جامعه است، باید متوجه باشیم که تقوا چیست و متّقی کیست، چون ظالم ترین افراد کسانی هستند که حرف غلط را بزنند و آن را در جامعه رواج دهند و غافل باشند که هدف از نماز، تنها خواندن نماز نیست و هدف، اقامه نماز است.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: اگر تنها به خواندن نماز اکتفا کنیم و فکری به اقامه آن در جامعه نداشته باشیم؛ شاهد انواع و اقسام رانت ها، فسادها و بی عدالتی ها خواهیم بود./۹۳۵/پ203/ب1

ارسال نظرات