۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۹۶۹
آیت‌الله علم الهدی:

ارتش مدافع دین، انقلاب و نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ارتش امروز مدافع یک وجب خاک نیست، مدافع دین، انقلاب و مدافع نظام دینی است.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد در دیدار عصر امروز روحانیان مدیران و کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی قرارگاه شمال شرق کشور گفت: در عرصه زندگی و درگذر عمر تصادف اتفاقات با جریانات ساده و بی‌جهت نیست.

وی افزود: در رأس همه باورها و اعتقادات ما ربوبیت ذات پروردگار است. معنای ربوبیت مدیریت خداوند است خداوند غیر از آن که ما را خلق کرده و رزق می‌دهد اداره نیز می‌کند. در مسائل زندگی باید توجه داشته باشیم حوادث و جریانات ساده نیستند بلکه واقعیت قابل‌توجه هستند.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: تصادف هفته عقیدتی سیاسی با نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) در این ایام پر بحران می‌خواهد به ما اعلام کند که جریان عقیدتی سیاسی چه در ارتش و چه در سپاه مورد توجه قرار گرفته است. ارتش به‌ غیر از قداستی که دارد در قدرت دفاعی نظامی فنّاوری وسایل و تجهیزات با همه ارتش‌ها در دنیا مشترک است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن چیزی که ارتش را از سایر نظام‌های دنیا متمایز می‌کند وابستگی به امام زمان (عج) است. ارتش در نظام و انقلاب ما پیشرو است ادامه‌دهنده راه آن حجت حق امام زمان (عج) است و ما می‌توانیم به آن به چشم یک نظام سیاسی نگاه کنیم.

آیت‌الله علم الهدی گفت: همه اندیشه‌ها باید بر اساس نظام دینی باشد ارتش به‌ غیر از حفاظت از امنیت و استقلال کشور حافظ انقلاب و دین است. آن‌که این رسالت را تضمین و در ارتش حفظ می‌کند سازمان عقیدتی سیاسی است و رسالت شما احیای این پایداری است.

وی افزود: امروز آن چیزی که در برابر استکبار جهانی قدرت الحادی دستگاه‌ها و امکانات نظامی دنیا قرار گرفته ایمان و اخلاص نیروهای نظامی است و حفظ این رسالت با سازمان عقیدتی سیاسی است. فعالیت عقیدتی سیاسی و تقویت مبانی اعتقادی و دینی بسیار خوب است. ارتباط مسؤولان و فرماندهان با بدنه ارتش ارتباط تنگاتنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: فهم دینی هم پای فهم سیاسی است ارتش امروز مدافع یک وجب خاک نیست. مدافع دین، انقلاب و مدافع نظام دینی است. ارتش امروز از انقلابی دفاع می‌کند که محدود به یک مرز جغرافیایی نیست. مدافع اسلامی است که باید حاکمیت جهانی پیدا کند.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز حافظ قرآن بودن برای یک ارتشی افتخار بزرگی است. در کنار فهم قرآن فهم سیاست بسیار مهم است این موضوع برای تک‌تک آحاد ارتش ضروری است.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: امروز ارتشی یکپارچه و انقلابی داریم دشمن‌شناسی و جریان شناسی رسالت شما است. دشمن با جنگ نرم به میدان آمده و در ابعاد مختلف قدرت خود را نشان می‌دهد. آگاه، بیدار و مراقب و درصحنه‌های مختلف مواظب حیله دشمنان اسلام و قرآن باشید./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات