۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۸۶۳
امام جمعه بابل:

در عرصه مدیریت به جوانان بها داده شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی جوانان را سرمایه مهم و بزرگ برای یک جامعه دانست و گفت: مسؤولان قدردان نسل جوان مومن و انقلابی باشند و به آن ها مسؤولیت های مهم را واگذار کنند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از جوانان نخبه و برجسته شهرستان بابل تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: حضرت علی اکبر بنا بر روایات و اسناد معتبر تاریخی شبیه ترین فرد به پیامبر گرامی اسلام(ص) هم در چهره و هم در سیره اخلاقی بود.

وی افزود: نامگذاری روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) به نام روز جوان یک تناسب دقیق و هوشمندانه است و اهمیت و جایگاه جوانان را از نگاه دین نشان می دهد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) جوانی را یک گوهر ناب در دوران حیات بشر بیان کرد و اظهار داشت: جوانان قدر این لحظات مهم زندگی خود را بدانند زیرا این فرصت، قدرت و شکوفایی در هیچ لحظه ای از زندگی تکرار نمی شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل پراهمیت در دوران جوانی، تهذیب نفس، مراقبت از اعمال و رفتار در کنار نشاط، پویایی و تحصیل علم است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی جوانان را سرمایه مهم و بزرگ برای یک جامعه دانست و تصریح کرد: مسؤولان قدردان نسل جوان مومن و انقلابی باشند و به آن ها مسؤولیت های مهم  را واگذار کنند تا این سرمایه هرز نرود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در عرصه مدیریت آن چنان به جوانان بها داده نمی شود و در مسؤولیت ها به ویژه در حوزه مدیریت چندان شاهد اعتماد مسؤولان اجرایی کشور به آن ها نیستیم.

امام جمعه بابل با اشاره به سبک و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) برای دادن مسؤولیت های مهم و حساس به جوانان، گفت: جوانان در دوران حکومت پیامبراسلام(ص) و امیرالمومنان(ع) مسؤولیت های حساس و بزرگی را بر عهده می گرفتند و حضور پررنگ جوانان شتاب دهنده در جریان تعالی جامعه است.

وی افزود: دادن مسؤولیت به جوانان رفع کننده بسیاری از مشکلات، نارسایی ها و مدیریت انفعالی است و موجب شتاب در عرصه های اجرایی و سازندگی در کشور می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از نمونه های برجسته مدیریت جوانان در کشور پس از پیروزی انقلاب را در عرصه فرماندهی دوران دفاع مقدس بیان کرد و اظهار داشت: جوانان هوشمند، مومن و انقلابی در دوران دفاع مقدس با مدیریت راهبردی در عرصه دفاع مقدس حماسه های بی بدیل و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی را به ثبت رساندند و شاهد مدیریت جهادی از سوی آن ها بودیم.

وی ادامه داد: جوانان باید احساس کنند که جامعه به قدرت و دانش آن ها نیازمند است تا توانمندی های خود را نشان دهند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان یک نگاه ویژه است و جوانگرایی و سپردن مسؤولیت های حساس از سوی ایشان به جوانان از این مساله نشات می گیرد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات