۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۶۲۳۶۴
مسؤول مدرسه علمیه تنکابن:

وظیفه امروز حوزه علمیه در برابر انقلاب پرورش طلاب نخبه و انقلابی است

مسؤول مدرسه علمیه تنکابن با اشاره به این که در شرایط فعلی همه دشمنان و بدخواهان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام هم قسم شده اند، گفت: حوزه های علمیه باید با پرورش طلاب نخبه و انقلابی به وظیفه خطیر خود در برابر انقلاب همچون گذشته عمل کنند.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تنکابن، حجت الاسلام پوراکبر، امام جمعه تنکابن بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی مدرسه علمیه المهدی رامسر با اشاره به این که شهدای روحانی علم و عمل را با هم در آمیختند، گفت: افتخار روحانیت به شهادت در راه خدا و اسلام بوده است.

وی با بیان این که روحانیت افزون بر انجام وظیفه و رسالت دینی که عهده دار آن بود با حضور در جبهه های حق علیه باطل به تکلیف خود در برابر دین و انقلاب نیز عمل کرد، افزود: شهدای روحانیت با تقدیم خون پاک خود در راه دین و انقلاب به سفارش و خطابه های خود در منابر عمل کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: شهدای روحانی به درجه ای از اخلاص رسیدند که خدمت در راه دین را به اوج بندگی و تقدیم خون پاک خود در راه خداوند متعال گره زدند و شهادت را نصیب خود کردند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های جنگ با تقویت و گسترش معنویت در فضای جبهه ها همراه بود، تصریح کرد: حضور رزمی تبلیغی روحانیت در جبهه های حق علیه باطل، ارزش های معنوی موجود در آن مناطق را دو چندان کرد.

حجت الاسلام پوراکبر با تأکید براین که روحانیت با بصیرت و انقلابی همواره مدافع انقلاب و ارزش های الهی در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش و مجاهدت روحانیت شیعه تنها به پیروزی نهضت انقلاب خلاصه نشد بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز حضور پررنگ روحانیت در دفاع از تمامیت ارزی کشور تعجب بسیاری را برانگیخت.

مسؤول مدرسه علمیه تنکابن با بیان این که عده ای گمان می کردند که روحانیت پس از پیروزی انقلاب به دنبال سهم خواهی و سوء استفاده از جایگاه خود در کشور است، تصریح کرد: اما روحانیت انقلابی در چهار دهه از عمر این انقلاب ثابت کرد که تنها چیزی که برایش ارزش و جایگاهی ندارد مسائل مادی و دنیوی است.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که روحانیت انقلابی لحظه ای از مسیر انقلاب خارج نشد و همواره خود را حامی و پشتیبان حقیقی ولایت و رهبری می داند، بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس تنها گوشه ای از حماسه آفرینی طلاب و روحانیان برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که بر اساس آمار مطرح شده بیش از چهار شهید طلبه و روحانی در سراسر کشور شناسایی شدند، افزود: از این تعداد حدود 400 شهید طلبه و روحانی مربوط به استان مازندران هستند و این آمار بسیار قابل توجهی است. 

وی با بیان این که روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب همواره پرچم داربوده است، خاطرنشان کرد: برخی ها تصور می کنند که حضور روحانیت در دفاع مقدس تنها تبلیغی بوده این در حالی است که جمعیت کثیری از روحانیان و طلاب در قالب رزمی و همچنین فرماندهان گردان ها مشغول مبارزه با دشمن بودند.

مسؤول مدرسه علمیه تنکابن بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود این جایگاه و نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس برای نسل امروز تبیین و تشریح نشده است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که آثار و تألیفات شهدای روحانیت نیز باید جمع آوری و به جامعه عرضه شود، خاطرنشان کرد: جامعه جوان امروز باید بداند که روحانیت علاوه بر تبلیغ و خطابه در مقاطع حساس نیز همانند دیگر مردم به صحنه خواهد آمد و برای حفظ دین و انقلاب جان خود را نیز تقدیم می کند.

امام جمعه تنکابن، روحیه انقلابی و بصیرت بالای روحانیت بسیاری از موفقیت ها را رقم زده است، بیان داشت: حضور در صحنه روحانیت دشمنی ها و توطئه های علیه انقلاب را کاسته و عزت و اقتدار این نظام افزوده است.

مسؤول مدرسه علمیه تنکابن با بیان این که حوزه های علمیه همچون گذشته رسالت سنگینی در برابر انقلاب و نظام اسلامی دارند، گفت: پرورش طلاب مهذب و انقلابی امروز مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه در برابر انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که در شرایط فعلی همه دشمنان و بدخواهان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام هم قسم شده اند، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید با پرورش طلاب نخبه و انقلابی به وظیفه خطیر خود در برابر انقلاب همچون گذشته عمل کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات