۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۶۲۲۷۸
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

محبوبان الهی شبیه‌ترین افراد به پیامبر اکرم هستند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه محبوبان الهی شبیه‌ترین افراد به پیامبراکرم(ص) هستند، گفت: اگر کسی خدا را دوست داشته باشد اهالی زمین و آسمان نیز او را دوست خواهند داشت.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در جلسه تفسیر دعای 42 نهج البلاغه که در موسسه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: امام در دعای 42 صحیفه سجادیه نجات انسان را در گرو پناه بردن انسان به قرآن کریم می‌دانند.

وی افزود: انسان باید به قدری به لحاظ شخصیتی و فکری با قرآن تطبیق کند که قرآن در دنیا و آخرت رفیق و شفیع او شود اگر چنین شد حفاظت و شفاعت دنیوی و اخروی انسان تضمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری درباره آبادانی قیامت، ابراز کرد: حضرت فرمودند: بارالها ما را جزء سپید رویان قیامت قرار بده؛ این تعبیر و درخواست تسریع به آیات قرآن کریم دارد که خداوند می‌فرماید: در قیامت چهره هایی روشن، پربهجت و شاد و چهره های دیگر سیاه و زشت دیده می‌شود؛ کسانی که چهره‌های تاریک و سیاه دارند افرادی بی آبرو هستند اما آن چهره‌های روشن که انعکاس ایمان حقیقی آنان است در قیامت نزد خداوند قرار می‌گیرند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه با بیان اینکه قیامت برای سیاه رویان روز حسرت و ندامت است، اظهار داشت: یکی از سوزنده‌ترین مراتب جهنم، حسرت است آنان در بخشی از عذاب، حال خوش بهشتیان را مشاهده می‌کنند و به حال بهشتیان حسرت می‌خورند و این ندامت آتشی است که از درون شخص جهنمی شعله می‌کشد.

وی با به فرازی از فرمایش امام سجاد(ع) در دعای 42 صحیفه سجادیه، گفت: حضرت در این دعا از خداوند درخواست می‌کنند بارالها؛ محبت ما را در دل مومنان قرار بده؛ انسان مومن کسی است که در زیست قرآنی نسبت به اهل بیت(ع) محبت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه خداوند صاحب القلوب است، اظهار داشت: انسان اگر زیست، رفتار و اخلاقش نزد خداوند محبوب شود خداوند نیز به فرشتگان دستور می‌دهد تا او را دوست داشته باشند، طبق صریح روایات؛ خداوند به حضرت جبرئیل می‌فرماید من فلانی را دوست دارم تو هم او را دوست داشته باش، جبرئیل نیز به اهل آسمان ندا می‌دهد که شما نیز فلانی را دوست داشته باشید؛ نتیجه این دوست داشتن آسمانی محبوب شدن فرد نزد اهالی زمین است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با طرح این سوال که انسان چگونه می‌تواند محبوب خداوند شود، عنوان کرد: محبوبان الهی ذاکران الهی هستند هر کسی در این عالم شبیه پیامبراکرم(ص) شود محبوب الهی می‌شود. بین انسان مومن و مخلوقات ارتباط خاصی وجود دارد و لذت مومن در این عالم قابل توصیف نیست چرا که همه مخلوقات او را دوست دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات