۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۵۸۱۰۳
آیت‌الله صدیقی:

حضرت زهرا پرچمدار مبارزه با جنگ نرم دشمنان بودند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) حضرت زهرا(س) را پرچمدار مبارزه با جنگ نرم دانست و گفت: در جنگ فرهنگی طلاب پرچمدار مبارزه با آن هستند آنان در کلاس حضرت زهرا(س) تربیت می‌شوند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: معرفت یافتن به شخصیت حضرت زهرا(س) از واجبات است.

وی افزود: تنها راه کسب معرفت، مودت است از این رو انسان تا امتیازات حضرت زهرا(س) را نشناسد نمی‌تواند نسبت به ایشان مودت داشته باشد بنابراین مودت زمانی ایجاد می‌شود که انسان به مقام و کمالات حضرت اشراف داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بر ائمه اطهار(ع) حجت است، ابراز کرد: ایشان امام الائمه و حجت الهی است بنابراین شناخت حجت الهی بر انسان واجب است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) به بهانه‌های مختلف به توصیف ویژگی‌های حضرت زهرا(س) می‌پرداختند، اظهار داشت: شناخت حضرت زهرا(س) در هدایت انسان‌ها سخن اول را می‌زند، اگر کسی می‌خواهد مشمول هدایت قرار گیرد و راه را پیدا کند یکی از تجلیات مستقیم این مهم حضرت زهرا(س) است، پیامبر(ص) ایشان را محک حقانیت معرفی می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) حضرت زهرا(س) را پرچمدار مبارزه با جنگ نرم دانست و گفت: در جنگ فرهنگی طلاب پرچمدار مبارزه با آن هستند آنان در کلاس حضرت زهرا(س) تربیت می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: فاطمه پاره تن من است هر که او را بیازارد مرا آزرده است و هر که او را دوست بدارد مرا دوست داشته است، عنوان کرد: رضایت و غضب خداوند با رضایت و غضب حضرت زهرا(س) سنجیده می‌شود چرا که ایشان آینه خداوند است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) طاهره بودند، بیان داشت: ایشان از لوث هر آلودگی مبرا بودند. نخستین مرحله طهارت نظافت ظاهری است بر همین اساس می‌گویند نظافت جزء ایمان است.

وی افزود: مراحل دیگر شامل پاک شدن از گناه و رذائل اخلاقی می‌شود. منشا بسیاری از فسادها در جامعه اعم از فساد رانت خواری، اختلاس، دزدی از بیت المال و غیره خودخواهی برخی افراد است از این رو انسان باید مراقب باشد که متکبر نشود.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تاکید بر اینکه حقیقت شب قدر معرفت یافتن نسبت به فاطمه زهرا(س) است، گفت: اگر انسان به حضرت فاطمه(س) معرفت پیدا کند خداوند انسان را از رذائل اخلاقی نجات داده و او را از گناه پاک می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات