۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۷۹۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

مؤمن با احسان به پدر و مادر عاقبت به خیر می‌شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عدم دل بستگی به دنیا و احسان به پدر و مادر از اوصاف متقین و مؤمنان است، گفت: احسان به پدر و مادر مؤمن را در دنیا و آخرت عاقبت به خیر می کند.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید احمد دارستان امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دنیا سرای گذر بوده و چیزی که گذرا است ارزش دل بستن را ندارد، گفت: قرآن کریم مرگ را از رگ گردن به انسان نزدیک تر توصیف می کند، بنابراین آمادگی برای مرگ از اوصاف مؤمنان است.

استاد حوزه علمیه قم عدم دل بستن به دنیا را از اوصاف متقین عنوان کرد و افزود: انسان باید به‌صورت مستمر برای مرگ و رفتن از این دنیای خاکی آماده باشد و در این صورت است که می‌تواند در دنیا فقط بر اساس رضای خداوند متعال عمل کند.

حجت‌الاسلام‌ دارستانی احترام به والدین و نیکی به پدر و مادر و به ویژه مادر را از دیگر اوصاف مؤمنان عنوان کرد و گفت: یکی از راه هایی که سبب عاقبت به خیری انسان در دنیا می شود احسان به پدر و مادر است.

وی با بیان اینکه نیکی به پدر و مادر مصایب دنیا و آخرت را از انسان دور می کند، تصریح کرد: اهل بیت(ع) برای مادران خود به ویژه حضرت زهرا(س) احترام خاصی قائل بودند و با وجود این امامام معصوم(ع) بر مادران خود ولایت داشتند به احترام مقام مادری هرگز کاری را انجام نمی دانند که سبب رنج مادرشان شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیکی به پدر و مادر از اوصاف محبان اهل بیت(ع) است، افزود: کسی که خود را مرید اهل بیت(ع) می داند هرگز مادر خود را مورد رنجش قرار نداده و همواره به دنبال دلجویی از پدر و مادر است.

حجت الاسلام دارستانی تربیت فرزندان امام شناس و ولایتمدار را از اوصاف مادران فاطمی سرشت عنوان کرد و گفت: مادران فاطمی سرشت سعی می کنند فرزندانی مانند حضرت عباس (ع) را برای حمایت از ولی خدا تربیت کنند.

وی ادامه داد: تربیت فرزند صالح و ولایتمدار کلید بهشتی شدن زنان است و از آن جایی که هدف از خلقت زن و مرد حرکت در مسیر بندگی خداوند است، زنانی که بتوانند در مسیر بندگی خدا حرکت کرده و فرزندان ولایتمدار تربیت کنند نه تنها خود بهشتی شده بلکه زمینه بهشتی شدن تمام عالم را فراهم می کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات