۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۵۷۰۲۴

برگزیدگان جشنواره کتاب‌یار و بانوی کرامت تجلیل شدند

برگزیدگان دو جشنواره کتاب‌یار و بانوی کرامت در حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه جشنواره کتاب‌یار و تجلیل از برگزیدگان طرح‌های مربوط به سیر مطالعاتی آثار علمای برجسته تاریخ تشیع در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف حوزه تربیت طلاب در عرصه نویسندگی است.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس علمیه خواهران به صورت مستمر با برگزاری سیر مطالعاتی آثار بزرگانی همچون امام راحل و شهید مطهری پیگیری می شود، افزود: ثمره برگزاری چنین دوره‌هایی افتخارآفرینی طلاب خواهر آذربایجان در جشنواره‌‌های علمی و پژوهشی از جمله علامه حلی است.

حجت‌الاسلام مسعودی‌نیا با اشاره به این‌که شناسایی استعدادهای بالقوه در عرصه نویسندگی مورد تأکید نماینده ولی فقیه در استان بوده و در این راستا اقداماتی در طول سال تحصیلی صورت می‌گیرد، افزود: بسیاری از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در مدارس علمیه به صوزرت خودجوش و به همت خود طلاب و البته با کمترین هزینه اجرایی می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جشنواره سیر مطالعاتی در 9 رشته برگزار شد، افزود: طلاب علاقه‌مند در بخش‌های قرآن و سنت، کلام و عقاید، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت، سبک زندگی اسلامی، سیاسی، اقتصادی، طب اسلامی و آثار شهید مطهری حضور داشتند.

وی با بیان این‌که در جریان برگزاری دو دور گذشته بیش از 1500 طلبه شرکت کردند که 28 منتخب برگزیده از سوی نماینده ولی فقیه در استان مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: برنامه‌ریزی شده تا طلاب برگزیده پس از حضور در دوره‌های مختلف نویسندگی، در عرصه‌های پژوهشی نیز فعال شوند.

حجت‌الاسلام مسعودی‌نیا از برگزاری اختتامیه جشنواره بانوی کرامت در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: 87 اثر از مدارس علمیه استان شامل 38 مقاله، سه کتاب، 14 تحقیق پایانی، 4 وبلاگ پژوهشی، 15 نشست علمی و پژوهشی، 7 کرسی آزاداندیشی، سه همایش علمی پژوهشی و یک نشریه پژوهشی به مرکز ارسال شده بود که شش اثر برگزیده کشوری و استانی شناخته شدند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات