۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۸۶۳
رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران:

غفلت از فرهنگ ضربات سنگینی بر نظام تحمیل می کند

رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران با بیان اینکه قدرت فرهنگی مهمترین مقوله نظام اسلامی است، گفت: غفلت از فرهنگ ضربات سنگینی را بر نظام اسلامی تحمیل خواهد کرد.
فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار علیرضا افشار، رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران، امروز در کنگره ملی ۳۰۵ شهید معلم استان خوزستان و شهید شاخص فرهنگیان کشور در سال ۹۶ که در سالن اجتماعات امام خامنه ای برگزار شد، با اشاره به اینکه خون شهدا در حفظ انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: تلاش دشمن برای فتنه انگیزی و توطئه همزمان با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تبلیغات دروغ و منفی علیه مسؤولان را در دستور کار قرار داد که در این زمینه علیه شهید بهشتی به حدی بود که حتی قادر به سفرهای استانی نبود.

رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جنگ تحمیلی معادلات را به سود نظام اسلامی تغییر داد، افزود: در جنگ تحمیلی با غرب و شرق در نبرد بودیم و چنین نبردی در تاریخ بی سابقه و مرهون جان فشانی شهدا است.

سردار افشار با بیان اینکه در معرفی شهدای شاخص به رفتار و سلوک و جان فشانی هایشان اشاره شود، ابراز داشت: دستگاه های ذیربط با زبان زور و بهره گیری از کنگره ها، یادواره و کتاب ها؛ جوانان را با شهید و شهادت آشنا کنند.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان گفت: فرهنگیان نیازمند آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و سبک زندگی شهدا هستند.

رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران در زمینه عرصه فرهنگیان و آموزش و پرورش خاطرنشان شد: مهمترین مقوله اقتدار جمهوری اسلامی قدرت فرهنگی است و دشمن هراس فراوانی از آن دارد که مبادا با گسترش در کشورهای همسایه، جهان و در میان مستضعفان منافعشان را به خطر اندازد.

سردار افشار عنوان داشت: دشمن از همه توان برای ضربه زدن به قدرت فرهنگی ما استفاده می کند و غفلت از فرهنگ ضربات سنگینی بر نظام اسلامی تحمیل خواهد کرد.

وی آموزش و پرورش را مهمترین عنصر فرهنگی و معلم را مهمترین عامل مؤثر در آن بیان کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان محور اصلی و ستون فقرات فعالیت های فرهنگی کشور نیازمند کمک همه ارگان ها و نهادها و حتی حوزه های علمیه است.

رییس هیأت اندیشه ورزی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان تنها نهاد خانواده کشور است، گفت: هر آنچه مدرسه بخواهد با کمک خانواده ها حاصل می شود؛ از این رو برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید به چنین نهادی توجه ویژه ای شود.

سردار افشار با بیان اینکه ارتقای فرهنگ عمومی کشور بر دوش معلمان است، اظهار داشت: معلمان در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی هستند./۹۴۵۶/پ204ب1

ارسال نظرات