۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۵۶۸۵۲
نماینده مجلس تاکید کرد؛

لزوم توجه به فرهنگ کارآفرینی

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه ۴۹ درصد از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند، گفت: فرهنگ کار باید در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرد و جوانان هم نباید تنها منتظر استخدام در ادارات دولتی باشند.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بازدید از دانشگاه پیام نور اسدیه اظهار داشت: شهر اسدیه دارای جوانان مشتاق علم و دانش است و باید شرایط برای تحصیل این جوانان در اسدیه فراهم شود.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی نباید مانع آموزش عالی شود، گفت: در بعضی از نقاط درصد جذب دانشجویان کاهش یافته است و می توان برخی از امکانات را از این نقاط به شهرستان های دیگر از جمله اسدیه انتقال داد؛ تخصیص رشته های تحصیلی به دانشگاه ها نیازمند برخی از شاخص ها است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور بیشتر بر روی پرورش علمی تمرکز کرده اند، افزود: مشاهده کنید که دانشگاه های دنیا در کنار پرورش علمی به موضوعات دیگری از جمله کار فرهنگی توجه دارند و بر روی مسائلی هم چون قانون گرا بودن، فرهنگ کار و برنامه ریزی کردن کار می کنند.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه 49 درصد از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند، ادامه داد: فرهنگ کار باید در دانشگاه های کشور مورد توجه قرار گیرد و جوانان می توانند با کارآفرینی حدود 50 نفر اشتغالزایی کنند و نباید تنها منتظر استخدام در ادارات دولتی باشند.

وی با توجه به اینکه دانشگاه ها باید در کنار علم به موضوع فن و مهارت توجه بسیاری داشته باشند، گفت: بحث فن و مهارت در جهان حرف اول را می زند و دانشجویان در کنار علم باید فن و مهارت های لازم را بیاموزند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور برخی از معضلات را در کشور حل کرده است، افزود: هیچ دانشگاهی نمی تواند رقیب دانشگاه پیام نور باشد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه یکی از معضلات کشور بی عدالتی است، گفت: در راستای عدالت اجتماعی مجلس مصوباتی در بودجه مصوب کرد از جمله اینکه کسانی که حقوق کمتری دریافت می کنند افزایش حقوق بیشتری سال آینده داشته باشند و حقوق های کم تا سقف 2 میلیون و 300 هزار تومان مشمول مالیات نمی شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در بودجه امسال به عنوان اولویت های اول در زمینه گازکشی در مجلس مطرح و تصویب شدند./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات