۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۶۴۹۷
عطاپور:

فعالیت رسانه ای مستقل زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی است

روزنامه نگار و استاد دانشگاه با بیان اینکه فعالیت رسانه ای مستقل زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی است،گفت: اگر مطالبه گری و امکان نقد از طریق رسانه ها فراهم شود مسؤولان نیز با احساس مسؤولیت بیشتری برای حل مشکلات تلاش می کنند.
عطاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، هوشنگ عطاپور، معاون سابق امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای پیام انقلاب که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردای ارومیه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عقب ماندگی کشور از لحاظ عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: عدالت یک بحث اجتماعی است و رسانه ها نقش مؤثری در تحقق دغدغه رهبری در این خصوص دارند.

روزنامه نگار و استاد دانشگاه با بیان اینکه فعالیت رسانه ای مستقل زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی است، افزود: اگر مطالبه گری و امکان نقد از طریق رسانه ها فراهم شود مسؤولان نیز با احساس مسؤولیت بیشتری برای حل مشکلات تلاش می کنند.

عطاپور تصریح کرد: هر اندازه به عنوان صاحبان رسانه نگاه خود را نسبت به مسایل و مشکلات دقیق کرده و ان را بخوبی منتقل کنیم در واقع به رفع مشکلات، نواقصات و فساد کمک کرده ایم.

این روزنامه نگار، رسانه ها را رکن چهارم دموکراسی عنوان و خاطرنشان کرد: تحولات اخیر در عرصه ارتباطات و تشکیل ابر رسانه هایی همچون فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام موجب خروج فعالیت های رسانه ای و خبری از انحصار قدرت شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تولید خبر و محتوا در اختیار دولت، حاکمیت نیست و هر کس می تواند محتوا و خبری را تولید و منتشر کند.

عطاپور با بیان اینکه رسانه های محلی رسالتی مضاعف دارند و باید دغدغه توسعه ای در بعد محلی و ملی داشته باشند، گفت: ساختار عدالت در حوزه فردی و استانی در حال تضعیف است و شکاف بین مرکز و حاشیه به بی عدالتی دامن زده و باعث تبعیض و بی اعتمادی شده است.

وی بر لزوم توجه بیشتر رسانه ها به بسط عدالت اجتماعی در آذربایجان غربی تاکید کرد و اذعان داشت: این استان به جهت بیکاری، مهاجرت، عدم سرمایه گذاری در وضعیت نامناسبی قرار دارد و لازم است رسانه ها این نابرابری ها را منصفانه، دقیق  علمی بیان کرده  و از سیاه نمایی و نقد مغرضانه بپرهیزند.

رسانه ها منصفانه نقد کنند

احد یوسفی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این مراسم، گفت: برگزاری مراسمات فرهنگی و رسانه ای در فرهنگسرای رسانه بهانه ای برای گردهمایی اصحاب رسانه است تا این مکان به معنای واقعی به پاتوق خبرنگاران تبدیل شود.

وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت های و برنامه های فرهنگسرای رسانه بر اساس سیاست های آن محقق شده و موجب ارتقاء دانش رسانه ای شهر شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه تأکید کرد: رسانه ها به نفع شهر و استان قلم زده و صادقانه  و منصافه نقد کنند و از نقد مغرضانه بپرهیزند؛ متاسفانه امروزه در فضای مجازی بدون محدودیت و رعایت آداب و شئونات مطالبی منتشر می شود که این امر رسالت رسانه های رسمی را مضاعف تر می کند.

یوسفی گفت: رسانه های رسمی مجازی و مکتوب باید در قبال کارشکنی های فضای مجازی، محتوای لازم را تولید و اگاهی لازم  و صحیح را به جامعه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگسرای رسانه بستر و زیرساختی است تا رسانه های رسمی و موثر پای کار آمده و با همفکری و هم افزایی سیاست های پیشگیرانه را در قبال فعالیت های مغرضانه در فضای مجازی طراحی و اجرایی کنند.

وی در پایان گزارشی از روند اجرای نخستین جشنواره رسانه ای پیام انقلاب که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و وررشی شهرداری ارومیه برگزار شد، ارائه کرد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات