۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۵۶۳۴۸
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان:

کیفیت محوری مبنای پذیرش حوزه علمیه برادران لرستان است

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ۱۲ اسفندماه آغاز پذیرش در حوزه علمیه برادران استان است، گفت: در این زمینه کیفیت محوری مبنا قرار دارد.
پذیرش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پذیرش حوزه علمیه برادران استان از 12 اسفندماه جاری آغاز می شود، گفت: کیفیت محوری مبنای پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و 400 طلبه در مدارس علمیه برادران لرستان مشغول به تحصیل هستند، افزود: به مناسبت سال تحصیلی جدید نیز طلاب جدیدالورود در سطح یک و دو پذیرش خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ظرفیت پذیرشی اعلام نشده است، عنوان داشت: در حوزه علمیه برادران لرستان اگر داوطلبان ما شرایط لازم را داشته باشند و از فیلتری که مورد توجه قرار دارد، عبور کنند همه آنها جذب خواهند شد و محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه لرستان هرگز کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد و داوطلبانی که شرایط و استعداد کافی داشته باشند جذب خواهند شد.

تشکیل کمیسیون پذیرش در لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان از تشکیل کمیسیون پذیرش در استان خبر داد و بیان کرد: در این کمیسیون نماینده ولی فقیه در لرستان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه ها، اوقاف، تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه، آموزش و پرورش و صدا و سیما عضو خواهند شد.

وی هدف از راه اندازی این کمیسیون را تعیین تکلیف کردن در راستای پذیرش بهتر و جذب جوانان علاقه مند به حوزه بیان کرد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه از برگزاری نشستی با حضور مدیران و معاونان مدارس علمیه استان به میزبانی حوزه علمیه لرستان خبر داد و گفت: در این نشست توجیهات لازم در زمینه شیوه های گزینشی، تبلیغی و نحوه برخورد با داوطلبان ارائه و از نظرات مدیران و معاونان در این راستا استفاده می شود.

وی جذب جوانان از طریق ائمه جمعه روستاهاف مساجد، مدارس و به ویژه دبیرستان ها را از دیگر شیوه های گزینشی و پذیرش خواند و ادامه داد: روحانیانی که نسبت به جوانان متدین، با استعداد و علاقه مند آشنایی دارند این افراد را به حوزه معرفی می کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان به شیوه تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، اصحاب رسانه و همکاری شهرداری برای نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه به این مهم می پردازند.

وی یادآور شد: پذیرش در حوزه علمیه برادران استان لرستان که 12 اسفندماه آغاز می شود، تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت./9451/203/ب1

ارسال نظرات