۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۵۶۲۶۲
امام جمعه موقت اردبیل:

معرفت و کمال در تأسی به مکتب اهل بیت است

حجت الاسلام فروغی با بیان این‌که تمسک به مکتب اهل بیت رمز نجات از فتنه‌ها و مایه سعادت دنیا و آخرت است، گفت: معرفت و کمال در تأسی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ممکن خواهد بود.
امام جمعه موقت اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل پنجشنبه در جمع عزاداران هیأت راهیان عاشورای تبریز با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت توانسته‌اند به عالی‌ترین مراتب انسانی، اخلاقی و معرفتی دست‌ یابند، اظهار داشت: ائمه اطهار علیهم السلام عالی‌ترین مفسران آیات قرآنی هستند.

وی با بیان این‌که اندیشه و عقل مادی بشر از درک عالم ملکوت و مراتب عالی ائمه عاجز است، خاطرنشان کرد: اهل بیت آینه تمام نمای الهی و وسیله تقرب به درگاه حضرتت حق هستند و بدون رسیدن به شناخت و تبعیت از اهل بیت شناخت خدا ممکن نیست؛ البته توسل به اهل بیت به معنای کنار گذاشتن اصل توحید نیست.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تمسک به مکتب اهل بیت رمز نجات از فتنه‌ها و مایه سعادت دنیا و آخرت است، تصریح کرد: هیچ کس در زندگی بی‌نیاز از راهنما و هدایت کننده نیست، در حقیقت انسان برای رسیدن به کمال نیاز به هادی و  راهنما دارد، ائمه اطهار چراغ هدایت بشر در ظلمات نفسانی هستند.

وی با بیان این‌که معرفت و کمال در تأسی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت ممکن خواهد بود، افزود: قطع ارتباط معنوی با ائمه اطهار(ع) زمینه را برای درک معارف عالی الهی در وجود انسان آماده می‌کند، آنان‌که خود را بی‌نیاز از مکتب اهل بیت می‌دانند، بدانند که قرآن و دین رسول الله بدون هدایت آن بزرگواران به انحراف کشانده می‌شد.

حجت الاسلام فروغی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی، فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام شفیع روز جزا و مظهر عالی‌ترین مرتبه یقین است، دخت نبی اکرم مدافع حقیقی ولایت و شهید راه امامت است.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به این‌که بشر از شناخت جنبه ملکوتی دخت رسول اکرم عاجز است، خاطرنشان کرد: نظام توحیدی در وجود مبارک حضرت خلاصه شده است، آن حضرت مظهر صفات جلال و جمال و اسماء حسنی الهی بوده و شیعه حقیقی بدون تأسی به سیره فاطمی عاقبت‌بخیر نخواهد شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات