۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۰۳۲
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

سطحی‌نگری دینی بزرگ‌ترین آفت در حوزه دین است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: امروز سطحی‌نگری دینی بزرگ‌ترین آفتی است که در حوزه دین مطرح است از این رو روحانیت باید این سطحی‌نگری‌ها را برطرف کرده و به صورت اساسی، قرآنی و مستند به سیره و سنت نبوی حقایق را برای مردم بازگو کند.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه پراهمیت قرآن کریم گفت: قرآن کریم به عنوان یک مبنا و خاستگاه عظیمی است که تمام معارف را در خود جای داده و به عنوان ریشه و اصلی است که حدیث و روایت از آن الهام می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین آفت در حوزه دین افزود: امروز سطحی‌نگری دینی بزرگ‌ترین آفتی است که در حوزه دین مطرح است از این رو روحانیت باید این سطحی‌نگری‌ها را برطرف کرده و به صورت اساسی، قرآنی و مستند به سیره و سنت نبوی حقایق را برای مردم بازگو کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه بیشترین توصیه‌های حضرت علی(ع) به فرزندشان در نهج‌البلاغه در جهت تقویت تقوا و التزام به امر خداوند متعال است اظهار کرد: حضرت امیرمومنان(ع) در نامه‌ای خطاب به فرزندشان می‌فرمایند فرزندم تو را سفارش می‌کنم به تقوای الهی و اینکه ملازم امر خداوند باش یعنی هر کس که تو را می‌بیند احساس کند که بنده خداوند و مطیع امر او را می‌بیند احساس کند کسی را می‌بیند که اوامر خدا را اجرا و از نواهی او پرهیز می‌کند.

وی با بیان اینکه ملتزم بودن به امر خداوند متعال از اموری است که در قرآن کریم هم به آن اشاره فراوان شده است افزود: در قرآن کریم التزام به امر خداوند متعال شامل تمام اوامری است که خداوند بزرگ به آنها فرمان داده و پرهیز از تمام نواهی و منکراتی است که خداوند انسان‌ها را از آن نهی کرده است اموری مانند نهی از ظلم و تجسس و ربا از اوامری است که خداوند به شدت از آنها نهی کرده است.

این استاد تفسیر در ادامه با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) پیرامون التزام به امر خداوند متعال ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند تقوا یعنی اینکه هر کجا که خداوند امر کرده و می‌خواهد تو آنجا باشی در آنجا حضور داشته باش مبادا خداوند متعال تو را آنجایی که نباید باشی ببیند این حدیث از جامع‌ترین احادیثی است که در متون روایی پیرامون تقوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در برخی از آیات قرآن به طور صریح در خصوص معنای التزام به اوامر الهی پرداخته است گفت: خداوند متعال در سورن حشر آیه 7 می‌فرماید «ای گروه مردم هر آنچه را که پیامبر برای شما آورده است بگیرید و هر آنچه را که آن حضرت از آن نهی کرده است کنار بگذارید» این آیه بیان می‌کند که انسان باید متصل به اوامر خداوند باشد و از شیطان پیروی نکند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه عمل شیطان ایجاد انگیزه گناه در انسان است تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید از شیطان پیروی نکنید زیرا شیطان به بدی و فحشا امر می‌کند و انگیزه گناه و زشتی را در انسان ایجاد می‌کند شیطان در حقیقت با امر به فحشا و منکرات  قصد دارد آن خلائی را که انسان به دنبال آن است پر کند از این رو، انسان باید چشم و گوش بسته مطیع شیطان نباشد.

وی در پایان گفت: آن چیزی که قلب انسان را آباد می‌کند ذکر خداوند و یاد او است اگر کسی همواره به یاد خداوند متعال باشد برایش زمینه‌ای مهیا می‌شود که چراغ هدایت را به دست آورده و راه خود را پیدا کند، اما اگر کسی دلش آباد نباشد این چنین کسی مرده زنده‌نما خواهد بود که نادانی را از نادانان اقتباس کرده و با ریسمان‌هایی از دروغ دیگران را فریب می‌دهد./۸۷۳/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات