۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۹۲۶
آیت الله علما:

شکل گیری انقلاب اسلامی نتیجه اقتدا به سیره حضرت فاطمه است

آیت الله علما با اشاره به نتایج اقتدا به سیره و الگوی حضرت فاطمه، گفت: نتیجه اقتدا به سیره و مکتب زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، شکل گیری انقلاب اسلامی و صدور اسلام به جهان است.
آیت الله علما

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: رسول اکرم (ص) می فرماید که نور حضرت فاطمه (س) قبل از خلقت آسمان و زمین خلق شد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: منظور از نور حضرت فاطمه (س)، حقیقت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) است و این نور برای درک بهتر ما از حقیقت وجودی ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) همواره در حال تسبیح خداوند متعال بود و همواره ذکر لا اله الا الله و حمد خداوند بر زبان مبارکش جاری بود.

وی در ادامه بیان داشت: یک بعد وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) آسمانی و از جنس حوریه بود و بعد دیگرش از جنس زمین و خاکی بود که الگویی برای جهانیان است و این نور و حقیقت حضرت فاطمه (س) را باید از جوهره وجود و اعمالش درک کرد.

آیت الله علما مطرح کرد: حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر مکرم اسلام (ص) بود که اولین نورانیت خدا متعلق به ایشان است و به تبع این نورانیت به دختر نبی اکرم (ص) منتقل شده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه کبری (س) کوثر و منشأ تمام برکات و خیرات عالم است، خداوند به پیامبر (ص) می فرماید به تو کوثر دادیم و دختر نبی اکرم (ص) آسمانی و الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) باید الگوی جهانیان قرار گیرد و این از افتخارات عالم اسلام است که مسلمانان موضع و حرکات بانو را دیده و باید به آن عمل کنند.

آیت الله علما عنوان داشت: نتیجه اقتدا به سیره و مکتب زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، شکل گیری انقلاب اسلامی و صدور اسلام به جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان گفت: امروز مواضع اسلام و انقلاب و رهبر و امام در دنیا بی نظیر است و این به برکت نور وجودی حضرت صدیقه طاهره (س) و اقتدا به سیره زندگی ایشان است./857/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات