۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۷۴۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت هجرت طلاب از قم برای پرکردن خلأ تبلیغی و فرهنگی در شهرها

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مهم ترین راهکار برای رفع کمبود حضور مبلغان در مدارس را هجرت طلاب و روحانیان بومی حاضر در قم به استان ذکر کرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که در در حال حاضر حداقل در 250 مدرسه مبلغ داریم، افزود: محور فعالیت این مبلغان در مدارس تربیتی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقاضای دستگاه تعلیم و تربیت برای اعزام مبلغ به مدارس بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل محدودیت هایی که داریم نمی توانیم پاسخگوی نیاز همه مدارس استان باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که به دلیل تقاضای بالای مدارس، از حضور یک مبلغ در چند مدرسه استفاده می کنیم، تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از شش هزار مدرسه در استان، امکان اعزام مبلغ به همه این مدارس وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که میزان رضایت از اعزام مبلغان طرح امین به مدارس بسیار مناسب بوده است، بیان داشت: این طرح آثار بسیار خوبی با خود به همراه داشته چون موجب تقویت باورهای دینی دانش آموزان شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اندیشه های دینی، نماز و حجاب دانش آموزان به برکت حضور مبلغان دینی در مدارس تحول چشمگیری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از آسیب های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کرده و بسیاری از دانش آموزان هنجارشکن نیز به برکت حضور مبلغان دینی در مدارس هدایت شدند.

وی در ادامه با بیان این که اکثر این 250 نفر به صورت جهادی و در راستای تحقق مطالبات  مقام معظم رهبری در مدارس حضور دارند، تصریح کرد: امروز این طرح که مورد اقبال عمومی قرار گرفته نیازمند حمایت و تقویت بیشتر مسؤولان فرهنگی و حوزوی کشور است.

اقامه نماز جماعت از سوی هزار روحانی در مدارس مازندران

حجت الاسلام صادقی همچنین از اقامه نماز جماعت از سوی هزار روحانی در مدارس مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: البته با توجه به وجود بیش از شش هزار مدرسه در استان، مابقی مدارس استان از وجود روحانی امام جماعت بی بهره هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علاوه بر این نیز از ظرفیت برخی گروه های تبلیغی که به صورت موسمی و یا در مناسبت های خاص به استان اعزام می شوند در مدارس استفاده می شود، بیان داشت: اما در نهایت باید تعداد روحانیان بومی استان پاسخگوی نیاز این تعداد مدارس استان نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین مدارس خط مقدم تبلیغ دین و معارف اسلامی هستند و نمی توان نسبت به آینده دانش آموزان بی تفاوت بود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای دین زدایی در جامعه به کار گرفته باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت معارف اسلامی در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که مهم ترین راهکار برای رفع کمبود حضور مبلغان در مدارس هجرت طلاب و روحانیان بومی حاضر در قم به استان است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر طلاب و روحانیان مازندرانی بسیاری در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مسأله هجرت طلاب و روحانیان از قم به استان ها را یک امر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل تمرکز طلاب در قم، بسیاری از شهرها و روستاها از حضور روحانیت خالی مانده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر امکانات مناسبی برای ادامه تحصیل طلاب در استان ها فراهم شده است، تصریح کرد: هجرت طلاب و روحانیان به شهرستان ها اقدام ارزشمندی است که همواره مورد تأکید علما و مراجع تقلید نیز بوده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که در حال حاضر با تشکیل درس خارج در یکی از شهرهای مازندران بسترها برای بازگشت طلاب و روحانیان به استان کاملاً فراهم شده است، خاطرنشان کرد: به زودی و با راه اندازی کرسی درس خارج در دیگرشهرهای استان این بستر بیشتر آماده خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سیاست تمرکز زدایی از قم باید به طور جدی در دستور کار مدیریت حوزه قرار گیرد، افزود: متأسفانه به دلیل هجرت بی رویه طلاب و روحانیان به قم، شهرستان ها از نعمت وجود روحانیت بی بهره مند ماندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از علما و مراجع در گذشته از قم به شهرستان ها هجرت کردند، خاطرنشان کرد: حضور علمای بزرگ در شهرها موجب تقویت حوزه های علمیه شده است./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات