۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۵۶۳۱

بهره‌مندی حداقلی مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی از فضای مجازی

حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی کمترین میزان حضور و اثرگذاری در فضاهای مجازی را دارد، چنانکه وب‌سایت مرکز مدیریت استان سال‌هاست که به‌روز نمی‌شود.
سایت حوزه علمیه آذربایجان فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اهمیت حضور تبلیغی روحانیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری بر کسی پوشیده نیست، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید نیز در سخنانی متعدد بر این موضوع مهم تأکید و سفارش داشته‌اند، اما حوزه های علمیه استان چه رسالتی در این میان بر عهده دارند؟

با چنین اوصافی؛ کمتر انتظاری که از مجموعه روابط عمومی یک نهاد و یا سازمان حوزوی می‌توان داشت، این است که لااقل وب‌سایتی با هدف انعکاس اهداف و برنامه‌های موجود را بارگذاری و به‌روز کند، که این امر حداقل در حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی صادق نیست.

اگر مراجعه‌ای کوتاه به وب‌سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی به آدرس www.hea.ir داشته باشید، خواهید یافت که آخرین متن بارگذاری شده در سایت مربوط به سال 94 است، این در حالیست که دیگر لینک‌های تعریف شده در این تارنما نیز غیرقابل و یا خالی از محتوا هستند.

این مسأله زمانی دردناک به نظر می‌رسد که همه روزه شاهد برنامه‌های مختلف آموزشی، تبلیغی، تهذیبی، پژوهشی و ... در مدارس علمیه استان هستیم، اما دریغ از یک اطلاع‌رسانی دو خطی برای این اقدامات. حداقل انتظاری که جامعه امروز از نهاد حوزه به ویژه در آذربایجان دارد این است که ارتباطی دو سویه با هدف انعکاس نمایی از فعالیت های حوزوی در استان داشته باشد.

جالب است بدانید غیر از حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب که سایتی نسبتا به روز دارد، دیگر مدارس علمیه استان نیز فاقد تارنمای اختصاصی برای انعکاس فعالیت های خود هستند، هر چند به صورت جسته و گریخته شاهد فعالیت کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی برخی مدارس علمیه استان هستیم.

انتظار می‌رود، متولیان حوزوی استان به ویژه شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تدبیری ویژه برای انعکاس فعالیت‌های خود در سطوح مختلف اجتماعی داشته باشند، باید قبول کرد که بخش قابل توجهی از مردم استان هیچ نگرشی نسبت به نظام آموزشی حوزه و یا برنامه‌های این نهاد دینی ندارند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات