۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۵۵۸۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اصلاح امور فرهنگی و معنوی رسالت حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه اصلاح امور فرهنگی و معنوی جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای واحد خواهران ستاد نماز جمعه شهر راز، اظهار داشت: امروز رسالت بسیار بزرگی بر عهده حوزوی‌هاست و آن ارائه و ترویج الگوهای اصلی در مقابل الگوهای بدلی است.

وی افزود: الگوهای دینی و اسلامی در جامعه باید درست مطرح و تبیین شوند تا از این راه تربیت دینی شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمنان با ارائه الگوهای بدلی درصدد هستند جامعه دینی را به سبک غربی مدیریت کنند و الگوهای اسلامی را از جامعه بزدایند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسؤولان دلسوز به‌ویژه حوزوی‌ها ایجاب می‌کند تا نسل نوجوان و جوان جامعه را در امر الگوشناسی و ترویج الگوهای اصلی کمک کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) یک الگوی تمام‌عیار برای همه نسل‌ها بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) مجمع الفضائل بود، گفت: حضرت فاطمه (س)، نمونه و الگوی کاملی در تمامی حوزه‌های همسری، مادری و زن متعهد برای جامعه دینی بود و باید این الگوی ناب به جامعه شناسانده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: با داشتن الگوهایی نظیر حضرت صدیقه کبری (س) که خروجی آن بانوی رشیده‌ای همچون حضرت زینب (س) است می‌توان جامعه دینی را به نحو احسن تربیت کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی از همه مسؤولان به‌ویژه حوزوی‌ها خواست اجازه ندهند الگوهای جامعه دینی کم‌رنگ شود.

وی افزود: در امر ترویج الگوهای دینی صرفاً نمی‌توان به تئوری‌ها اکتفا کرد؛ بلکه باید از تجربیات گذشتگان نیز در این راستا استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در مسیر حق نباید از قلّت و کمی جمعیت ترسید، اظهار کرد: باید با توکل به خدای متعال به ترویج حق و تبیین مسیر هدایت همت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تأسیس حوزه علمیه خواهران در منطقه تلفیقی رازوجرگلان از نیازهای ضروری است و مسؤولان باید تلاش کنند تا دغدغه مردم منطقه رازوجرگلان در این زمینه مرتفع شود./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات