۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۵۵۰۱۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی برگرفته از قیام حسینی بود

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه الگوی انقلاب ما امام حسین (ع) است، گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمود ما باید در محرم و صفر تکلیف خود را مشخص کنیم و اوج مبارزات ما هم در محرم و صفر بود.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب، با بیان اینکه انقلاب ما برگرفته از قیام حسینی بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) در قله بندگی قرار دارد و به نفس مطمئنه رسیده است؛ یعنی هیچ سختی و بحرانی او را از توازن و تعادل خارج نمی‌کند و هیچ حادثه‌ای او را از مسیر منحرف نمی‌کند.

وی افزود: یکی از چیزهایی که ما را به نفس مطمئنه می‌رساند ابتلائات و آزمایش‌های زندگی است؛ زیرا این مصیبت‌ها و دشواری‌ها و تنگناهای زندگی مقدمه دست‌یابی به نفس مطمئنه است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اگر ابتلائات زندگی ما را از مسیر دور نکرد می‌توانیم در نفوس و جامعه تحول ایجاد کنیم که اسم این تحول فجر است و درواقع فجر به معنای شکافتن قلب تاریکی و آغاز طلوع است.

وی ادامه داد: فجر دو جنبه دارد؛ نخست نوید اینکه ظلم و ظلمت تمام شد و دیگر اینکه امید داشته باشیم نور و سپیدی در راه است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) فجری در اوج ظلمت و تاریکی بود، اضافه کرد: در زمان بنی‌امیه اسلام ناب محمدی کنار گذاشته شده بود و اسلامی بر روی کار بود که با همه ظلم‌ها و گناه‌ها و عیاشی‌های بنی‌امیه می‌ساخت.

وی تصریح کرد: شخصیت امام حسین (ع) سه ویژگی داشت؛ نفس مطمئنه داشت، ابتلائات مختلف را به‌خوبی پشت سر گذاشته بود و توانست فجر عاشورا را درست کند که با این فجر سیاهی‌ها را کنار زد و امید به آینده و اسلام ناب را در جامعه زنده کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه الگوی انقلاب ما امام حسین (ع) است، تصریح کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمود که ما باید در محرم و صفر تکلیف خود را مشخص کنیم و اوج مبارزات ما در محرم و صفر بود که امام شعارهای اباعبدالله را زنده کرد و مردم به صحنه آمده و شاه را از کشور بیرون کردند.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی که الگوی آن کربلا باشد باید رهبر این انقلاب هم این سه ویژگی را داشته باشد که رهبر ما هم‌ نفس مطمئنه داشت، ابتلائات زیادی دید و سختی‌های مختلفی را تجربه و تحمل کرد و سرانجام توانست انقلاب را به پیروزی برساند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات