۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۷۸۸
ایستاده پای انقلاب؛

روحانیت ضامن عدم انحراف انقلاب از مسیر اصلی است

آیت الله هادوی تهرانی با اشاره به به نقش روحانیت در شکل گیری و پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت ضامن عدم انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود است.
هادوی تهرانی هادوی تهرانی

آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در حاشیه راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن مردم قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت در شکل گیری و پیشبرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: حرکت انقلاب با رهبری حضرت امام(ره) به ثمر رسید که تجلی آن در ساختار روحانیت بود.

وی افزود: بدون شک اگر امام و روحانیت در این صحنه حضور پیدا نمی کردند این انقلاب یا خیلی به دیر نتیجه می رسید و یا اصلا به نتیجه نمی رسید، بنابراین پیروزی نسبتا سریع انقلابی اسلامی بدون حضور روحانیتی که اسلام را تبیین کنند ممکن نبود.

آیت الله هادوی تهرانی با اشاره به این که روحانیت مراقب عدم انحراف انقلاب هستند، ابراز داشت: فرق انقلاب اسلامی ما با انقلاب مشروطیت در همین بود که دیدیم وقتی روحانیت همراه و هماهنگ نبودند، مشروطیت از مسیر خود خارج و منحرف شد.

وی عنوان کرد: در طول سال های بعد از انقلاب روحانیت توانست پرچم انقلاب و ارزش های انقلاب را حفظ کند و امیدواریم در آینده نیز روحانیت بتواند پرچم دار همین ارزش ها در جامعه باشد./1330/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات