۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۴۷۶۶
ایستاده پای انقلاب؛

۲۲ بهمن بزرگترین پیروزی تاریخ اسلام و ایران بر استکبار جهانی است

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند به برکت یوم الله ۲۲ بهمن ملت ایران را از تیرگی های جهل به نور هدایت کرد، گفت: ۲۲ بهمن یکی از عظیم ‌ترین پیروزی ‌های تاریخ اسلام و ایران بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر، یعنی آمریکا است.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، امروز در مراسم راهپمیایی ۲۲ بهمن در اهواز، با تبریک سی‌ و نهمین سالگرد طلوع مجدد خورشید اسلام بر افق سرزمین آسمان و سرآغاز حاکمیت الله بر زمین و سالروز انفجار نور و آغاز پیروزی های شکوهمند انقلاب اسلامی به محضر مردمان نجیب، شریف، مقاوم، مجاهد و شهادت طلب و کریم و عزیز استان خوزستان عنوان داشت: به روان پاک پیشوای بزرگ انقلاب اسلامی پیامبر آزادگی و استقلال، کرامت، عزت و شرف این ملت و جهان اسلام؛ امام خمینی درود می فرستیم و برای رهبر عزیز و عظیم الشأن انقلاب اسلامی که با منطق وحی پس از امام راحل بیرق هدایت امت اسلام را در عصر پیچیده ترین توطئه‌ های جهانی بر دوش گرفت؛ عزت و سلامت، سعادت و توفیقات روزافزون را خواهانیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه رهبر انقلاب به اذن خداوند در سال ‌های پربرکت زعامتش سفینه نجات امت اسلام را به ساحل رستگاری هدایت کرده است، بیان داشت: خوزستان سرزمین حماسه‌ های جاودان و شهیدانی است که همچون ستارگان پرفروغ و بی غروب بر سپهر این سرزمین می درخشند؛ خوزستان سرزمین معراج شهیدان دوران پرشکوه دفاع مقدس است؛ خوزستان میقات احرام بستگانی است که برای شهادت از اقصی نقاط کشور گردآمدند، سرزمین مردمانی ستبر، استوار، مقاوم،‌ فداکار، سلحشور، اسوه و اسطوره، نامدار و جاودان که زیباترین نقش باشکوه یک مقاومت بی انتها را بر صحنه زمین به تصویر کشیدند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه خوزستانی ها در دوران جنگ در شهرها و روستاها ماندند و از یکپارچگی، استقلال و تمامیت ارضی و کرامت یک ملت دفاع کردند، ادامه داد: مردمانی که همچون رودهای این سرزمین آرام و مستمر، باوقار زلال، باشکوه و خالص در حال حرکت اند، در همه صحنه ‌های سخت انقلاب و دفاع در خطوط مقدم جبهه ایران اسلامی حضوری درخشان و جاودان دارند.

سردار سلامی با بیان اینکه خوزستانی ها تراکم شکوه یک ملت هستند، افزود: در ۱۳ دی‌ ماه امسال که شماها همانند رودی خروشان و بیکران عرض کارون را می ‌پیمودید همه دل ‌ها در کشور آرام گرفت چرا که شما تقاطع دو روی خالص و زلال را به نمایش گذاشتید و فتنه را با حضورتان به زیبایی خاموش کردید.

وی خوزستانی ها را نمونه شاهدی از امت وسطی دانست که خداوند در قرآن مسلمانان را به آن دعوت می ‌کند و امروز با حضورشان قلب هایشان را با انقلاب اسلامی پرشکوه پیوند دادند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه خوزستانی ها امروز هم تصویرگر  شکوه و عظمت ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: خوزستانی ها آمده ‌اید تا تیر خلاص را بر پیکر رؤیا‌های شوم دشمنان اسلام و ایران شلیک کنید و این ویژگی شما است و خداوند را به خاطر داشتن چنین مردمان صبور، شکیبا، وفادار و فداکار ستایش و سپاس می گوییم.

این مقام مسؤول ۲۲ بهمن را یکی از عظیم ‌ترین پیروزی ‌های تاریخ اسلام و ایران بر بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر، یعنی آمریکا برشمرد و گفت: وابستگی و فقر و عقب ماندگی بر جهان اسلام و ملت ایران پیش از انقلاب حاکم بود و جهان اسلام و ملت ایران در گورستانی از جهل مدرن دفن شده بود، جغرافیای ایران بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا تلقی می ‌شد و هویت معنوی و حقیقی این ملت به یغما رفته بود.

سردار سلامی ادامه داد: ترویج ابتذال، فرهنگ منحط غرب، برهنگی و بی‌ حیایی بخش شاخصی از فرهنگ رایجی بود که شاه به عنوان مزدور و مهره شطرنج بازی سیاسی فرهنگی آمریکا در منطقه و جهان اعمال می ‌کرد.

وی به غارت رفتن ثروت ‌های مادی مملکت و تبدیل اسلام و ایران به  امت و ملت مصرف‌ کننده کالاهای غربی بخش دیگر از عقب ماندگی های پیش از انقلاب ارزیابی کرد و گفت: ده ها هزار مستشار آمریکایی شؤون مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و نظامی کشور را طراحی و مدیریت و اداره می‌ کردند و ایران واقعا یک وابسته و تابع و سرسپرده سیاسی از غرب بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ابراز داشت: ایران منهای اسلام، قرآن و ولایت ایرانی بود که به عنوان یکی از ایالت های منفصل و جدای ایالات متحده آمریکا در جهان دیده می شد، بیگانگان تاریخ مان را می ‌نوشتند و استقلال، آزادی، اسلام، اخلاق، اقتدار و هیچ یک از مفاهیم زیبایی که امروز جزو مشخصه ‌های ذاتی مردم و نظام است، در اندام این ملت دیده نمی ‌شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با بعثت دوباره اسلام آمد، اضافه کرد: خورشید اسلام این بار از افق ایران طلوع کرد و پیام‌ آور این انقلاب و بعثت امام بود که روح و نفسی مسیحائی در پیکره بی جان این ملت دمید و پس از آن ملت بیدار و بر استبداد و استعمار شورید و به اسلام روی آورد.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران به آزادی و استقلال خود اندیشید، خاطرنشان شد: زمین، میدان مجاهدت مردان و زنانی بود که برای بازیابی هویت، شخصیت و منزلت حقیقی خویش، انقلاب کرده بودند و امروز کاخ های ستم استبداد فرو ریخت و در روز تولد انقلاب بزرگترین شکست تاریخ به آمریکا وارد شد و یکی از مستحکم ‌ترین ستون ‌های خیمه سیاست های آمریکا در جهان فرو ریخت و ایران به استقلال و ملت ایران به آزادی رسید.

وی با اشاره به اینکه امروزه اسلام بر پهنه ایران می تابد، اظهار داشت: ملت ایران به واسطه انقلاب از ظلمات جهل به وادی نور آگاهی هدایت شد و آیه الکرسی معنا یافت و خداوند به برکت یوم الله ۲۲ بهمن از تیرگی های جهل به نور هدایت کرد هر چند که دشمنان این ملت بزرگ ساکت نماندند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: تاریخ صدر اسلام و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داد هر گاه اسلام درخشید، همه قدرت ‌های زمانه، مشرکان، منافقان و کفار در برابر آن صف ‌آرایی کردند؛ اما اسلام از میان شمشیرهای جهاد عبور و اقطار زمین را درنوردید.

این مقام مسؤول تصریح کرد: آیا کسی باور می‌ کرد آن زمانی که آیات روح‌ بخش وحی در غار حرا بر قلب پیامبر (ص) نزول می یافت پیام‌ های آزادی‌ بخش اسلام بتواند به سرعت دره‌ های تنگ مدینه را طی و امپراطوری‌ های شرق و غرب را در هم بشکند؟ زمانی که خورشید اسلام از ایران طلوع کرد، همه قدرت ‌ها در برابر آن ایستادند و می‌ خواستند نور خداوند را خاموش کنند حال آنکه خداوند، نورش را کامل و تمام کرد.

سردار سلامی با بیان اینکه کافران و مشرکان با همه وجود در برابر ملت ایران صف ‌آرایی کردند، افزود: آمریکا و شوروی علی رغم دشمنی در دوران انقلاب اسلامی اما در برابر انقلاب همچون تیغه ‌های یک قیچی همسو شدند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی و مرتجعان حاکم بر کشورهای منطقه استعداد و ظرفیت شان را برای جلوگیری از تشکیل حاکمیت بنام اسلام صرف کردند، عنوان کرد: دشمنان نمی‌خواستند قدرتی به نام اسلام در جغرافیای سیاسی جهان تشکیل و حکومت موفق به نام دین و اسلام بر جامعه ایران حاکم شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی تکثیر و سرزمین‌ های دیگر اسلامی را در برخواهد گرفت، ابراز داشت: این الگو بساط تسلط سیاسی قدرت‌ های استکباری را از جهان اسلام برمی ‌چیند و امروزه پس از ۳۹ سال شعاع‌ ها و زبانه ‌های نفوذ آن را در کرانه ‌های مدیترانه و دریای سرخ می ‌بینیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دشمنان به جنگ انقلاب آمده­اند، افزود: ملت ما را تحریم کردند، اما ملت ساکت نماند و جاسوسخانه شان را در تهران تسخیر و دیپلمات‌ های آمریکایی که نقشه اصلی شان توطئه علیه انقلاب بود را ۴۴۴ روز گروگان گرفت.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی ‌ها با تشکیل نیرویی فوق‌العاده ما‌ه‌ ها خود را برای پیاده شدن در کویر طبس آماده کردند، عنوان کرد:  طوفان‌ های شن ماموران خدا شده و به سراغ شان رفتند و از آمریکایی ‌ها تنها خاکستر باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه خوزستانی ها در قلب یکی از بزرگترین جنگ ‌های تاریخ بشر زندگی کرده اند، تصریح کرد: خوزستانی ها زندگی در جنگ را به بشریت یاد دادند و به همگان آموختند که هرگز حضور دشمن را در خیابان ‌های شهرهای خود تحمل نمی کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران دفاع مقدس را جنگی جهانی خواند که در آن آمریکا، شوروی، فرانسه، انگلیس، آل سعود و سایر کشورها به جنگ با ملت ایرانی آمدند که محاصره شده و فاقد سلاح و اقتصادش در تحریم بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همه رسانه ‌های جهانی و نهادهای سیاسی و بین ‌المللی حامی صدام بودند، تصریح کرد: شما خوزستانی ها ثابت قدم و استوار ایستادید و نشان دادید «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره» و باز شکوه مقاومت این ملت را در آن نبرد بزرگ به یادگار گذاشتید و سرزمین ‌تان کربلای مکرر و وادی راهیان نور شد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی توطئه ‌ها و سیاست های دشمنان تغییر شکل داد، گفت: در ادامه دشمن برای انزوای مطلق سیاسی ایران وارد عمل شد و تحریم‌ های اقتصادی را فشرده ‌تر و دانشمندان ما را در خیابان ‌ها ترور کرد و به عبارتی می خواست ملت را فلج و تسلیم کند.

وی با بیان اینکه دشمن در پی اثبات ناکارآمدی حقانیت دین در تشکیل حکومت است، تصریح کرد: دشمن در پی آن است که بگوید بدون تکیه بر قدرت‌ ها نمی ‌توان به استقلال سیاسی، امنیت و پیشرفت رسید در حالی که ملت ایران در چنین جنگ بزرگ شرکت و ایستادگی کرد و از ولی فقیه دفاع و رهبرش را در میدان نبرد تنها نگذاشت و وی را همچون نگینی درخشان و زیبا در حلقه انگشتری مهر خویش گرفت.

جانشین فرمانده سپاه به وفاداری، ایستادگی و وفای به عهد ملت ایران اشاره کرد و افزود: ملت ایران شایسته زیباترین القاب انسانیت است چرا که همه فضائل را در عمل معنا بخشید و در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی از مرزها گذر کرده و در آن سوی مرزها دشمن را تعقیب می کنیم، خاطرنشان شد: در علم، عمران، صنعت و فناوری پیشرفت کردیم دشمن می خواست ضعیف، فقیر، درمانده و تسلیم شویم و علی رغم ترور دانشمندان مان به دانش و فناوری هسته ‌ای رسیدیم سینه فضا را شکافته و موشک‌ هایمان پرواز کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمنان به عینه پرواز موشک ‌هایمان را دیده و دچار لرزش و ترس شده اند، افزود: شما صدای ناله و عجزشان را می شنوید، نمایش های مضحک هیات حاکمه آمریکا را می ‌بینید که چگونه قطعات موشکی پرتاب شده به سوی رژیم آل سعود را به عنوان نشانه ‌ای از پیشرفت ‌های موشکی ایران نشان می‌ دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن سربلندی، اعتماد و امید ملت ایران را نشانه گرفته است، تصریح کرد: فتنه ‌های دشمن به دست ملت خاموش شد، کشور را پیش بردیم و امروز نه با پیش از انقلاب بلکه با پیشرفته‌ ترین کشور‌ها مقایسه می شویم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز از هر زمان دیگر قدرتمند و دشمنانمان ضعیف ‌تر شده اند، تصریح کرد: هر نقطه ای را که بخواهیم و تشخیص دهیم مرکز توطئه علیه نظام و امنیت کشورمان است، می توانیم در لحظه ای به آتش بکشیم، ما تکیه‌گاه مسلمانان مظلومیم و این افتخار ما است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ملت، بزرگترین سرمایه انقلاب است، گفت: مسؤولان باید به غیرت و نجابت و صبر مردم پاسخ ‌های شایسته ‌ای بدهند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروه مقام های آمریکایی جرأت حضور در سرزمین های اسلامی را ندارند، اظهار داشت: سرزمین‌ های اسلامی میدان جهاد و انقلاب شده و امت واحده اسلامی در حال شکل گیری است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات