۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۵۴۳۳۹

تأکید ‌آیت الله علوی گرگانی بر برنامه ریزی مسؤولان برای مقابله با حوادث

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اقشار مختلف مردم پس از اطلاع از وقوع زلزله در کرمانشاه، بلافاصله با یک حرکت عمومی به کمک دولت آمدند و مساعدت‌های خود را به دست مردم آن مناطق رساندند.
دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران با حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، در دیدار اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به زلزله  استان کرمانشاه، اظهار داشت: بابت شتابی که مردم و مسؤولان در خدمت‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده انجام دادند، صمیمانه سپاسگزارم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، ابراز داشت: خانواده پیامبر اکرم(ص) الگوی بزرگی برای مسلمانان سراسر جهان به شمار می‌آیند، حرکت اهل بیت(ع) در خدمت به مردم بر سر زبان‌ها است. اهدای لباس عروس به یک نیازمند در شب عروسی، از روحیه ایثارگری حضرت فاطمه زهرا(س) نشأت می‌گیرد.

وی با بیان این که مسلمانان به ویژه شیعیان، در همه مسائل اهل بیت(ع) را اسوه و الگوی خود قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید ایرانی‌ها در میان تمام ملت‌های جهان از لحاظ کمک به نیازمندگان ممتازترین مردم در جهان به شمار می‌آیند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که سرعت عمل ملت شریف ایران در یاری‌رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه فوق‌العاده عجیب بود، عنوان کرد: اقشار مختلف مردم پس از اطلاع از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، بلافاصله با یک حرکت عمومی به کمک دولت آمدند و مساعدت‌های خود را به دست مردم آن مناطق رساندند.

وی گفت: ساخت کانکس و تحویل آن به زلزله‌زدگان یکی از کار‌های خوبی بود که مسؤولان برای مردم آسیب‌دیده انجام دادند، خدایی نکرده اگر کمک‌ها پیش از بارش برف و فصل سرما به دست مردم نمی‌رسید، خدا می‌داند چه فاجعه‌ای رخ می‌داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که ایران سرزمین زلزله‌خیزی است، اظهار داشت: حوادث الهی خبر نمی‌کند، به همین علت بهتر است دولت پس از استقرار کامل مردم زلزله‌زده در منازل جدید خود، مکانی را برای نگهداری کانکس‌ها در نظر بگیرد تا در حوادث دیگر به سرعت مورد استفاده قرار بگیرد.  

وی با تأکید بر این که هر پیشامدی در جهان، محصول کار بشریت است، ابراز داشت: همانطور که ائمه اطهار(ع) فرموده‌اند؛ چنین وقایعی در دنیا پدید می‌آید تا مردم بیش از پیش مراقب رفتار و اعمال خود باشند، چرا که خداوند متعال بسیاری از معاصی انسان‌ها را نادیده می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: طبیعی است که خدمات رسانی در شرایط بحرانی با کاستی‌هایی همراه خواهد بود، چرا که مدیریت حوادث بزرگ دشواری‌های بسیاری در پی‌خواهد داشت./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات