۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۱۰۵
آیت الله اشرفی شاهرودی:

شرکت در جلسات علما سبب رشد معرفت و کمال انسان می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان شرکت در جلسات بطّاله را سبب اتلاف سرمایه عمر دانست و گفت: دوری جستن از این جلسات و شرکت در جلسات علما سبب رشد معرفت و کمال انسان است.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی ظهر امروز در سخنرانی پس از نماز ظهر مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: صحیفه سجادیه را زبور آل محمد(ع) خوانده اند و حجم علم و حکمت موجود در آن مایه شگفتی و نشان دهنده عظمت مولف آن است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با ذکر جملاتی از دعای ابوحمزه افزود: امام سجاد(ع) در این دعا می فرمایند: «خدایا چه شده است که به دعای من توجه نمی کنی و مرا به حال خود رها کرده ای؟ آیا این به خاطر شرکت من در مجالس بطاله است؟ پس مرا از این مجالس بازدار».

وی مجالس بطاله را مجالسی دانست که در آن سخنان بیهوده، غیبت، نوازندگی غیر شرعی و اتلاف عمر در جریان است و خاطر نشان کرد: حاصل این جلسات پشیمانی است چرا که در نهایت حتی اگر موضوع این جلسات جدال سیاسی هم باشد چیزی دست انسان را نخواهد گرفت.

آیت الله اشرفی با بیان اینکه انس با بستگان غیر از مجالس بطاله است تصریح کرد: اهل بیت(ع) می فرمایند که ما دوست داریم در میان شما همنشینی، تفقد و محبت باشد اما این دید و بازدید با مجالسی که نتیجه ای در پی آنان نیست متفاوت است. 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با شرح ادامه دعای امام سجاد (ع) افزود: ایشان در ادامه دعا می فرمایند: «آیا اینکه تو مرا به حال خود رها کرده ای به خاطر این است که در مجالس علما شرکت نمی کنم و مرا مخذول کرده ای؟» در روایت آمده است که نگاه کردن به صورت علما عبادت است که این برای تشویق ما به شرکت در جلسات آنان است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در انتخاب جلساتی که در آن نشست و برخاست می کنیم حداقل گناه نشود و تا جایی که امکانپذیر است به شرکت در جلسات علما روی آوریم تا درک و دانش ما بالا رود./861/پ203/ب1

ارسال نظرات