۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۵۳۶۰۳
آیت الله صدیقی:

ولایت و ولایت پذیری، عاشق می‌خواهد

امام جمعه موقت تهران گفت: در این فضای سنگین تنها کسی که تسلیم حاکمیت نشد، امام علی(ع) بود ولی امام مامور بود دست به شمشیر نبرد زیرا ولایت، عاشق می‌خواهد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در اسلام قدرت، ثروت، علم و هر آنچه که تمکّنی در عالم محسوب می‌شود، وسیله‌ای است تا انسان رضای خدا را به واسطه آنها بدست آورد و به خدا تقرّب بجوید.

وی افزود: هدایت، تنها عنوانی است که موضوع قرآن کریم معرفی شده است. شرط دستیابی به حیات طیبه و شرط زندگی برای پیروزمندان عالم، ایمان است. اگر یاد خدا در دل ما تحول، جلا و خشیت ایجاد نمی‌کند باید به فکر مداوای خود باشیم زیرا در این صورت قلب حالت فطری خود را از دست داده‌ است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: مومن با هر بار خواندن آیه‌ای از آیات قرآن نورانیت پیدا می‌کند و خشیت و تقوای او در برابر پروردگار عالم بیشتر می‌شود. ما در شبانه روز باید ایمان خود را رصد کنیم تا ببینیم آیا ایمان ما رو به ازدیاد است یا رو به کاستی؛ نتیجه یاد نقش آفرین ذات ربوبی و طی مدارج نوری قرآن کریم، زیاد شدن ایمان و تعالی روحی انسان است.

وی اظهار داشت: لازم است در هنگام قرائت آیات قرآن به متن آنها نیز توجه داشته باشیم. بزرگان دین سفارش کرده‌اند برای خواندن قرآن دل خود را از گناهان پاک کنید زیرا در غیر این صورت با هر گناهی به حدود الهی تجاوز کرده‌اید‌.

قرآن، نوای پروردگار عالم است

آیت الله صدیقی بیان داشت: قرآن، نوای پروردگار عالم است. مرحوم علامه طباطبایی از بزرگانی بود که در این عالم بود اما در عالم دیگری سیر می‌کرد؛ برخی دائماً کلیم خدا هستند، کلیم الله بودن نیز درجاتی دارد که قله آن نَجیّ خدا شدن است. نجی همان نجوا و خلوتی است که مومن غیر از خدا را در وجود خود و در عالم نمی‌بیند.

امروز اسارت فرهنگی در دستور کار شیاطین بزرگ عالم است

وی ابراز داشت: صداها، خون‌ها، مردانگی‌های انقلاب مقدمه حاکمیت مطلق خداوند بر روز زمین است. امروز اسارت فرهنگی در دستور کار شیاطین بزرگ عالم است و هویت جوانان ما را به واسطه شبکه‌های مجازی تغییر می‌دهند.

اساس انقلاب اسلامی، آیات قرآن کریم است

امام جمعه موقت تهران افزود: وابستگی فرهنگی چنان ننگی است که ننگ وابستگی اقتصادی، سیاسی و ... را نامرئی می‌کند و قبح آن را از بین می‌برد. برخی افتخار می‌کنند که عامل آمریکا باشند و به کوچکترین پشتیبانی دلگرم می‌شوند اما بدانند که انقلاب اسلامی ایران بر اساس آیات قرآن کریم شکل گرفته و به ثمر نشسته است.

وی ابراز داشت: متأسفانه امروز جبهه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی و فرهنگی همه به حاشیه رفته‌اند در این زمان است که انسان نقش حضرت فاطمه(س) را درک می‌کند.

آیت الله صدیقی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و تجربه نشان داده است جوانان امروز ما کمتر از جوانان جنگ و دفاع مقدس نیستند.

امام جمعه موقت تهران افزود: جریان کودتای سقیفه تصمیم بر نابودی امام علی(ع)، جریان حاکمیت ولایی و انتصابی خدا را داشت که هر صدای مخالفی را خفه می‌کرد بنابراین عده‌ای که بیعت نکردند، ترور شدند.

ولایت، عاشق می‌خواهد

وی افزود: در این فضای سنگین تنها کسی که تسلیم حاکمیت نشد، امام علی(ع) بود ولی امام مامور بود دست به شمشیر نبرد زیرا ولایت، عاشق می‌خواهد. در انقلاب اسلامی ایران مردم به سراغ امام خمینی رفتند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: امروز اگر پرچم ولایت غدیر به دست هم‌نام و همراه امام علی(ع) در احتزاز است به علت این است که این تقاضا و خواست مردم است. مردم به دنبال دین، صداقت، ولایت، ایمان و حلال خوری هستند اما اگر فضا عوض شود و عده ای حرام خور شوند آن روز ولایت به سراغ مردم نخواهد رفت.

کسی که به ولایت دست اندازی و نقد می‌کند، ولایت پذیر نیست

وی اظهار داشت: جمعیتی که زیر پرچم امام علی(ع) نباشند خدا آنها را به خودشان واگذار می‌کند. کسی که به ولایت دست اندازی و نقد می‌کند، ولایت پذیر نیست. کسی که ولایت الهی را می‌پذیرد حتی کوچکترین چون و چرایی نسبت به ولایت در ذهن خود راه نمی‌دهد.

آیت الله صدیقی گفت: باید جامعه به بلوغ فکری و انتخاب اَحسن برسد تا بتواند دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص دهد. در حکومت الهی، مردم باید قماش حاکم بوده و با حاکم سنخیت داشته باشند. در چنین شرایطی وظایف سالکان و رهروان راه حضرت فاطمه(س) سنگین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحولات و انقلاب شکوهمند اسلامی، بدون خون و شهادتِ شهدایی که در راه انقلاب و حکومت اسلامی، یکی پس از دیگری به مسلخ رفتند، ایجاد نمی‌شد./۹۶۶/پ202/ب1

ارسال نظرات