۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۵۳۰۴۴
میرزایی نکو:

بودجه ۹۷ به اولویت‌های کشور توجه ندارد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی کم توجهی به بخش دفاعی و بودجه صدا وسیما را به عنوان نقیصه اصلی بودجه ۹۷ معرفی کرد.
میرزایی نکو

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن در جریان بررسی کلیات بودجه سال 97 در مخالفت با این لایحه گفت: اولویت‌های مهمی در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها در بودجه سال آتی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: دولتمردان باید به بودجه سازمان صدا و سیما و بخش دفاعی کشور توجه بیشتری می‌کردند. تجدیدنظر در بودجه صدا و سیما و موارد دفاعی هر چند از جمله ضرورت‌های بودجه‌ای است باید صورت گیرد چرا که بین نان شب مردم و مسائل نظامی باید موارد مهمتر مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی نیکو بی‌توجهی به رشد شتاب علمی و بی‌توجهی به اعضای هیأت علمی و قضات محاکم را از دیگر ایرادات بودجه سال 97 دانست و گفت: چند روز گذشته ریاست قوه قضائیه اعلام کرد به زودی اسامی قضات بد را مطرح می‌کنیم اما ای کاش اسامی قضات کارآمد و خوب که حدود 99 درصد را شامل می‌شود اعلام می‌شد. متأسفانه بی‌توجهی به حقوق و مزایای قضات به ویژه حقوق و مزایای دوران بازنشستگی قضات و اعضای هیئت علمی از مسائلی است که عمدتاً کمیسیون تلفیق از آن غفلت کرده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تمام دنیا اساتید صاحب نظر در دوران بازنشستگی ارتقا پیدا می‌کنند؛ عضو هیأت علمی در کشور انگلیس از 5 هزار پوند حقوق و در کشور عراق از 5 هزار دلار حقوق برخوردار است و هیأت علمی و قضات در کشور ما از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

میرزایی نیکو با یادآوری اعتراضات اخیر در شهرهای کشور گفت: اکثر شرکت‌کنندگان در جریانات اخیر جوانانی بودند که به دلیل بیکاری و سرخوردگی عملا به آنها توجهی نشده است. متأسفانه در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 نیز توجه جدی به این مسأله نشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بودجه سرنوشت سالانه مردم را تعیین می‌کند، افزود: هر چند حدود 10 درصد از بودجه حوزه انتخابیه بنده برای سال 96 هنوز تخصیص پیدا نکرده اما نباید اقدامی غیرکارشناسی انجام داد که مورد بازخواست مردم قرار گرفت./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات