۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۵۲۳۷۵
مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه خبر داد؛

ضرورت راه اندازی مرکز آموزش و خدمات تربیت دینی و رشته تخصصی مشاوره

حجت الاسلام رضایی با اشاره به نیازمندی در تربیت نیروهای متخصص در مشاوره، گفت: راه اندازی مرکز مشاوره و رشته تخصصی مشاوره بسیار ضروری است.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مجتبی رضایی، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز آموزش و خدمات تربیت دینی حیات طیبه در اهواز دیدار با آیت الله موسوی جزایری را توفیقی بزرگ دانست و افزود: دغدغه های مجموعه حوزه خوزستان در زمینه مشاوره بسیار ارزشمند است و قطعا در اهواز گام های مهمی برداشته خواهد شد که برای کشور الگو می شود.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه به برگزاری دوره های تربیت مشاوره در سطح کشور اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات با پیشگیری و برخی دیگر با راهنمایی و دسته سوم با درمان حل می شوند، 85 تا 90 درصد برای حل مشکلات نیازمند پیشگیری و راهنمایی بودیم و تنها ده درصد نیازمند درمان بودند که برای درمان چنین معضلاتی به چاره جویی پرداختیم.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: نیازمند افرادی هستیم که با مصاحبه هایی انتخاب و دوره های نسبتا تخصصی را فراگیرند تا در کنار متخصصان مشاوره به حل و فصل مشکلات و معضلات بپردازند.

وی بیان داشت: سیاست ما بر بقای دوره های تربیت مشاور و بررسی بازخورد آنها در مدارس است و برای پیشگیری و راهنمایی و درمان مشکلات فراروی طلاب چند گام را همزمان بر می داریم.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه با اشاره به برگزاری دوره های تربیت مشاور 300 ساعته عنوان کرد: دوره تکمیلی تربیت مشاوره هم اکنون در حال برگزاری است و این دوره ها برای پیشگیری و راهنمایی برگزار می شود.

این مقام مسؤول بر ضرورت راه اندازی مرکز و رشته تخصصی مشاوره تأکید کرد و اظهار داشت: رشته مشاوره اسلامی با پیگیری های صورت گرفته در اهواز راه اندازی شده است و هم اکنون مصاحبه های ورودی گرفته می شود و کلاس ها از روز شنبه(7بهمن ماه) آغاز خواهند شد.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: با راه اندازی مرکز مشاوره به رفع مشکلات طلاب و مردم می پردازیم؛ و طلبه متخصص مشاوره با رویکرد اسلامی و اخلاقی در جامعه مورد توجه قرار خواهد گرفت./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات