۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۱۵۸۸
آیت الله علم الهدی خطاب به مسؤولان:

فضای مجازی کشور را از تسلط بیگانگان نجات دهید

امام جمعه مشهد گفت: امروز فضای مجازی ابزار مهمی برای شایعه پراکنی در کشور شده و دشمن با این فضا مردم را در برابر نظام قرار می دهد و نفوذ در افکار عمومی را از این طریق پیگیری می کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به حادثه دردناک کشتی سانچی و تسلیت به خانواده های داغدار خدمه این کشتی، اظهار کرد: بنده از مردم با عاطفه، با احساس و وطن دوست ما که با این حادثه همدردی کردند، تشکر می کنم. حوادث مشابهی در کشورهای دیگر رخ می دهد که گاهی شدیدتر هم هست اما مردم آن مناطق اینچنین ابراز همدردی نمی کنند اما این روحیه مردم ما بسیار با ارزش و ذی قیمت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: در کنار عاطفه مردم، مشتی افراد سودجو و معامله گر سیاسی نیز بدون توجه به داغدار بودن هموطنان ما، شروع به شایعه پراکنی های نا به کارانه و فوق العاده خائنانه کردند و مسائلی را برای نمک پاشیدن بر این زخم مطرح کردند. از یک طرف گفتند این میعانات نفتی برای کره شمالی می رفته و موشک آمریکایی به آن برخورد کرده است تا این عزیزان را فدایی مواضع سیاسی ما در برابر غرب و استکبار نشان دهند؛ در حالی که سفیر کره جنوبی رسما اعلام کرد این میعانات متعلق به کره جنوبی بوده است.

وی با اشاره به عملیات روانی برخی رسانه ها روی مسأله برافراشته بودن پرچم پاناما روی کشتی سانچی گفت: این جریان متداولی در جریان دریانوردی است که کشتی ها برای برخی مصالح پرچم کشور دیگری را برافراشته می کنند اما عده ای با مانور دادن روی این مسائل باعث نمک پاشیدن روی زخم داغدیدگان شدند. این جریان حاضر هستند برای دسترسی به اهداف خود فجیع ترین کارها را انجام دهند.

شایعه پراکنی ابزار اصلی دشمن در جنگ نرم است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شایعه پراکنی یکی از ابزارهای اصلی دشمنان ماست. چه کسی است که نداند انواع و اقسام توطئه های آمریکا علیه کشور ما شکست خورده و نقشه های آن ها اعم از شورش ها، جنگ تحمیلی و سایر موارد به نتیجه نرسیده و از همین رو شگردهای گذشته را دیگر تکرار نمی کند و تنها راهش جنگ نرم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به تبیین اهداف استکبار جهانی از راه اندازی جنگ نرم علیه ملت و نظام ایران پرداخت و اظهار کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده که تمام توان و قدرت این نظام وابسته به مردم است و از همین رو سعی دارد مردم را از نظام جدا کند. راه دشمن برای دستیابی به این هدف، ناامید کردن مردم از نظام است تا مردم به این نتیجه برسند که نظام اسلامی برآمده از قدرت مردم دیگر کارآمد نیست.

دشمن تخریب اعتقادات مردم را راه تسلط بر ایران می داند

وی نابود کردن اعتقاد و ایمان مردم به اسلام را یکی دیگر از اهداف دشمنان از راه اندازی جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد کرد و گفت: آمریکا می داند که تا وقتی عقاید مردم به اسلام و باورهای مردم به پیامبر(ص) و وابستگی آن ها به اهل بیت(ع) وجود دارد، این مردم از نظام اسلامی دست بردار نیستند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که شایعه پراکنی ابزار اجرایی جنگ نرم است، افزود: در نتیجه شایعه پراکنی، دشمن افکار عمومی مردم و به ویژه جوانان را هدف قرار می دهد چرا که تنها در این صورت به اهداف خود از جنگ نرم خواهد رسید.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: متأسفانه امروز فضای مجازی ابزار مهمی برای شایعه پراکنی در کشور شده است و دشمن بدینوسیله در تلاش است مردم را در برابر نظام قرار دهد و نفوذ در افکار عمومی را از این طریق پیگیری کند. در تمام حرکات سوئی که در این کشور در حال پیگیری است، این مسأله کاملا ملموس است و نمونه آن در جریان اغتشاشات اخیر دیده شد.

لزوم نجات فضای مجازی کشور از تسلط بیگانگان

وی با اشاره به ضرورت علاج کردن مسأله آسیب های فضای مجازی، اظهار کرد: آقای رییس جمهور فرمودند «اگر در یک اتوبان چند ماشین تصادف کرده باشند، نمی توان اتوبان را بست.» این حرف درستی است و شبکه های اجتماعی ابزار ارتباطات مردم است و مردم امروز به سبب افزایش تکنولوژی، ارتباطات خود را با شبکه های اجتماعی تنظیم می کنند و این ابزار شغل مردم است و شاید ضرورتش از یک اتوبان به مراتب بیشتر باشد اما این مسأله، بحث چند تصادف در اتوبان نیست؛ بحث سر این است که جریان های تروریستی دارند از طریق این فضا از جوانان این مملکت عضوگیری کرده و مغزها را شستشو و آن ها را در برابر مقدسات مردم قرار می دهند.

هیچ عاقلی نمی گوید فضای مجازی را مسدود کنید

آیت الله علم الهدی افزود: دشمن با تلقینات سوء خود از جوانان 16 ساله و 17 ساله استفاده می کند و آن ها را به عرصه اغتشاش و نا آرامی دعوت می کند. این همه مفاسد در جریان شبکه های اجتماعی وجود دارد و حکم اتوبانی را دارد که راهزنان در آن به دنبال ویران کردن زندگی مردم هستند و ابزاری برای ورود دشمن شده اند. البته باز هم نباید اتوبان را بست؛ اصلا بحث ما مسدود کردن فضای اجتماعی نیست چرا که هیچ عاقلی چنین نظری نمی دهد. بحث ما اصلاح این وضعیت است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: از امکانات انسانی جامعه و مغزهای متفکر موجود در کشور استفاده کنید و نیاز مردم را از یک شبکه اطلاعات ملی نیرومندی که به مراتب نیرومندتر از شبکه های دست ساخته دشمن است، نیاز مردم را برطرف کنید که مردم برای رفع نیاز ارتباطی خود سراغ رسانه های دشمن نروند.

فضای مجازی با مدیریت بیگانه امنیت مردم را به خطر انداخته است

وی یادآور شد: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت امکانات کشور ما از نظر نیروی انسانی به گونه ای است که اگر دولت رسما حمایت کند، ما تا یک سال دیگر از انحصار شبکه های مجازی بیگانه نجات پیدا می کنیم. این حرف بنده نیست؛ حرف دبیر شورای عالی فضای مجازی است که دولت او را به عنوان برجسته ترین فکر توانمند در این عرصه پذیرفته و اداره شورای عالی فضای مجازی را به دست او داده است. مردم ما تا چه زمانی قرار است این مفاسد را تحمل کنند و هر روز با این مسائل دست به گریبان باشیم؟

آیت الله علم الهدی در پایان تأکید کرد: فضای مجازی امنیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی مردم را به خطر انداخته است. پدر و مادری که حاضر نیستند فرزندشان نیم ساعت دیرتر از مدرسه به خانه بازگردد و مغز و دل و احساس فرزندشان که رقم زننده همه سرنوشت اوست را می بینند به فضایی سپرده شده که کلیدش در دست سرسخت ترین دشمنان این کشور در خارج است. آقایان اتوبانی که شما می گویید چنین اتوبانی است؛ نه اتوبانی که دو تصادف عادی در آن صورت گرفته باشد. ما می گوییم مدیریت این فضا سخت نیست تا نیاز مردم از شبکه های خارجی قطع شود./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات