۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۶۵۳
حجت الاسلام روحانی‌نژاد:

مناسبت‌سازی به زیان باورهای اعتقادی مردم است

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این‌که مجاز به کم و زیاد کردن مناسبت های مذهبی نیستیم، گفت: مناسبت های مذهبی همانطور که از سوی اولیای دینی به ما رسیده شده، حفظ شوند.
حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آذربایجان شرقی که در سالن جمهوری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هیأت‌های عزاداری عاملی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی با بیان این‌که ۹۳ هزار هیأت مذهبی در سراسر مناطق شهری و روستایی کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل‌ آمده هر ایرانی با هر مذهب و دینی در طول سال حداقل یک بار در هیأت های مذهبی حضور دارد که این امر نشان دهنده میزان نفوذ این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد با تأکید بر این‌که مجاز به کم و زیاد کردن مناسبت های مذهبی نیستیم، تصریح کرد: هفته‌ها و دهه‌های مختلف مذهبی که به مناسبت‌های مختلف از بزرگان دین و ائمه اطهار به ما رسیده است، باید حفظ شود، در عین حال نباید اقدام به کم و زیاد کردن مناسبت‌ها پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که دشمن به دنبال تخریب باورهای اعتقادی مردم در هیات های مذهبی و مساجد است، گفت: انتظار داریم باید مناسبت های مذهبی همانطور که از سوی اولیای دینی به ما رسیده شده، حفظ شوند و نباید مناسبت سازی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که نقش هیأت های مذهبی در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن به مراتب حساس‌تر از گذشته است، افزود: بسیار واضح است که حرکت های مردمی از سوی مساجد و هیأت های مذهبی هدایت می‌شود، از این رو نفوذ به هیأت های مذهبی به لحاظ محتوا مورد هدف دشمنان قرار دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که گسترش خرافات و بدعت‌های نابجا در دستور کار دشمنان نظام و اسلام قرار گرفته است، گفت: دست‌اندرکاران و متولیان هیأت‌های مذهبی و امور مساجد نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی از وجاهت قانونی برخوردار است، تصریح کرد: سرویس های اطلاعاتی غرب به این نتیجه رسیدند که بعد از جنگ تحمیلی باید نفوذ خود را افزایش داده و فعالیت های خود را با منبر علما و روحانیان در مساجد و حسینیه ها ترویج کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این‌که ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت های مذهبی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: قرار است این ستاد با خرافه‌گری و شبهه‌افکنی دشمنان در عرصه فرهنگ، دین و مذهبی مقابله کرده و تولید محتوا داشته باشد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات