۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۴۶۴۶۲
نماینده آیت الله سیستانی در مشهد:

نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مشهد به نقش انکارناپذیر روحانیت در قبل از انقلاب اسلامی و شکل گیری این انقلاب ناب اشاره داشت و گفت: فتوای میرزای شیرازی، قدرت انگلیس را تضعیف کرد.
کدکنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام فاضل کدکنی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مشهد شامگاه دوشنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه آل البیت(ع) بندرلنگه در مسجد جامع این شهرستان گفت: اسلام در سرزمینی به منصه ظهور رسید که اعراب  دارای جهل و جهالت، تبعیض و ویژگی های خرافی و بی ارزش بودند.

وی افزود: اسلام بر اصولی استوار است که جامعه آن روز عرب جاهلی را متحول کرد و انسان هایی در این فرهنگ رشد و  نمو یافتند که در جامعه بسیار تاثیرگذار هستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مشهد تصریح کرد: آنچه بسیار مهم است ثواب و پاداش است که خداوند برای علم عالم قائل می شود علم جایگاهی بس بالا و باارزشی دارد و عالم بایستی به صلاح علم مسلح باشد.

وی با اشاره به ارزش علم عالم و وظایف روحانیت و طلبه به عنوان سرباز امام زمان گفت: سه اصل که پیروی از این اصول مسلما سرفرازی دنیا و آخرت را در پی دارد تقوا، ایمان و عمل به وظایف انسانی و فطری و قرآنی، جهاد و کوشش و اطاعت از فرامین خداوند متعال است.

حجت الاسلام فاضل کدکنی ادامه داد: علم نزد عالم بسیار حیاتی و ارزشمند است درخصوص ارزش علم همین سخن کافی است که در شب قدر محضر علم و عالم نشستن سرآمد همه اعمال است.

وی با اشاره به نقش روحانیت قبل و بعد از انقلاب و نقش فتوای مبلغان دین در گسترش فرهنگ دینی و سرنوشت جوامع افزود: نقش روحانیان در قبل از انقلاب و شکل گیری انقلاب اسلامی انکارناپذیر است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مشهد گفت: همه ما فتوای میرزای شیرازی و تاثیر این فتوا در برچیدن بساط استعمار انگلیس را فراموش نخواهیم کردو آن چنان تاثیری گذاشت که کشور انگلیس با آن همه جاه و جلال قدرتش تضعیف شد.

وی به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) به سلاح علم و عمل مصلح بودند، با علم و معرفتی که داشتند پایه گذار انقلابی شدند که این انقلاب به سرتاسر دنیا ارسال شد و روحانیت همواره تاثیرگذار بوده و نقش این قشر انکارناپذیر است.

حجت الاسلام فاضل کدکنی گفت: حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر پایگاه مهم مذهبی و دینی در نجف و عراق هستند و ایشان با پیروی از رهبر معظم انقلاب، نقش اساسی در وحدت بین علمای شیعه و اهل تسنن و مردم عراق دارند./851/پ203/ب1

ارسال نظرات