۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۴۵۵۳۹
در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد؛

اجتماع بزرگ تجدید پیمان طلاب با ولایت برگزار شد

اجتماع بزرگ بصیرت ماندگار و میثاق با ولایت به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.
اجتماع تجدید پیمان طلاب با ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اجتماع بزرگ «بصیرت ماندگار و میثاق با ولایت» شامگاه نهم دی ماه به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

اجتماع گرامیداشت هشتمین سالروز حماسه 9 دی و پاسخ علما و فضلا و روحانیان مشهد مقدس به اقدامات هنجارشکنانه روزهای اخیر در این شهر، با حضور پرشور و گسترده طلاب انقلابی مشهد در حمایت از ولی امر مسلمین برگزار و طی آن نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این اجتماع که همزمان با یوم‌ الله نهم دی ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» برگزار شد، جمعی‌ از طلاب انقلابی و دغدغه مند همیشه در صحنه با سر دادن شعارهای «الله‌اکبر»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایت‌کار اعلام کرده و حمایت قاطع خود را از آرمان های امام و انقلاب اعلام کردند آنچنان که طنین زیبای مرگ بر استکبار فضای داخلی مدرسه علمیه عالی نواب را عطر آگین کرده بود.

طلاب و فضلای‌ حوزه علمیه خراسان با در دست داشتن پلاکاردهایی ضمن حمایت قاطع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، خواستار رسیدگی مشهود و انقلابی مسؤولان به مشکلات اقتصادی کشور، به خصوص مشکلات معیشتی قشر مستضعف شدند.

در این اجتماع باشکوه یکی از مداحان و ذاکرین اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) اشعاری حماسی قرائت کرد و آیت الله علم الهدی در صحن عمومی مدرسه عالی با موضوع بصیرت افزایی دینی و تحلیل اوضاع سیاسی روز به ایراد سخنرانی پرداخت و در فرازی از بیانات امام جمعه مشهد مقدس خطاب به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه اظهار کرد: ما صرفا در این جا جمع نشده ایم که حرف بزنیم و پس از مدتی به گوش فراموشی سپرده شود بلکه ما باید کنترل و سازماندهی امور را به عهده داشته باشیم.

وی افزود: امروز می خواهند عناصر انقلابی را تند رو و هنجار شکن معرفی کنند، می خواهند با افراطی خواندن امت حزب الله آنان را از صحنه به حاشیه بکشانند ولکن بدانند و آگاه باشند مملکت در مر و کانال قانون اداره می شود و هیچ گاه ملت همیشه بیدار ساکت نخواهد نشست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، حصر رئوس عاملین فتنه 88 را صددرصد قانونی قلمداد کرد و گفت: حصر بازداشت خانگی نیست؛ جالب است مسأله حصر را برخی با بازداشت موقت و خانگی اشتباه گرفته اند و ژست آکادمیک می گیرند که چرا این ها را محاکمه نمی کنید و به مسأله فیصله دهید؟‍‍! جواب این است که اصل 176 قانون اساسی وظیفه ی شورای عالی امنیت ملی را تعیین سیاست های کلی نظام، تدابیر دفاعی و امنیتی تأمینی و بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور در مقابل تهدید های داخلی و خارجی کشور معرفی می کند.

درپایان گفتنی است شخصیت های علمی زیادی از فضلای حوزه علمیه خراسان و مدیرحوزه علمیه خراسان و چند تن از اساتید دروس خارج در این اجتماع طلاب انقلابی حضور داشتند./820/پ203/ب1

ارسال نظرات