۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۹۸۵
حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف:

تنها راه شکوفایی استعداد «معنویت» ارتباط با خدا است

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از معنویت با عنوان «رابطه قلبی با خداوند» یاد کرده اند، گفت: معنویت استعداد روحی است که در ارتباط با خداوند شکوفا می شود.
مظاهری سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف در دهمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور که عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از معنویت با عنوان «رابطه قلبی با خداوند» یاد کرده اند، گفت: معنویت استعداد روحی است که در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و همه انسان ها از آن برخوردار هستند.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی با اشاره به آیه 172 سوره اعراف اظهار داشت: با نزول این آیه دیگر حجت برای انسان ها به اتمام رسید چرا که خداوند درباره ربوبیت خود از همه انسان ها عهد گرفت و همه هم قبول کردند؛ این مواجهه و شهادتی که ما دادیم به این بر می گشت که روز قیامت نگوییم در غفلت بودیم و خداوند را نشناختیم.

وی به تشریح پیام های آیه مذکور پرداخت و عنوان کرد: خداوند با یکایک انسان ها گفت وگوی جمعی داشته و همه با هم در آن مشارکت کرده اند؛ افزون بر این همه فرزندان آدم پروردگار را شناخته اند و متوجه شده اند که طرف گفت وگو کیست و او را به عنوان رب شناخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف خاطرنشان کرد: ربوبیت یک معنای دوطرفه است؛ اگر خداوند رب است، ما نیز عبد او هستیم، پس شهادت دادن به ربوبیت خداوند، به معنای شهادت دادن به عبودیت خود است.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی تأکید کرد: خداوند انسان ها را بر این گفت وگو شاهد قرار داده است، پس فرزندان آدم در این گفت وگو شاهد خود بوده و تصوری از خویش داشته اند؛ هر یک از فرزندان آدم مشارکت مستقلی در این گفت وگو داشته اند، اما درکشان از ربوبیت پروردگار و عبودیت خلق جمعی است.

وی ابراز داشت: ادراکات عالم ذر، فراموش نشده و همواره با ما است و در قیامت هم با خواهد بود و نمی توانیم بگوییم که ما خبر نداشتیم و خداوند را نمی شناختیم؛ درک ربوبیت خداوند خداوند و عبودیت ما نسبت به خداوند دارای نتایج انگیزشی و تأثیرات عملی است که روز قیامت مورد احتجاج قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف در پایان یادآور شد: خداوند با عهدی که از انسان ها گرفته است از آنها انتظار دارد در دنیا تنها به بندگی و طاعت از او بپردازند، بنابراین انسان موظف است در طول زندگی خود به بندگی و عبودیت خالصانه بپردازد و سعی داشته باشد خداوند را بشناسد./841/پ203/س

ارسال نظرات