۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۴۳۹۱۷
با حضور آیت الله فاضل لنکرانی صورت گرفت؛

رونمایی از سه اثر پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

مراسم رونمایی از سه اثر پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور آیت الله فاضل لنکرانی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سه اثر پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی اکبریان عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ویژگی های علمی این سه اثر پژوهشی عنوان کرد: این آثار نوآوری های بسیار خوبی در زمینه فقه و حقوق ارائه کرده اند.

در ادامه آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر پویایی فقه شیعه خاطرنشان کرد: اجتهاد و فقه ما در هیچ دوره ای متوقف نبوده و میدان کار پژوهشی که وجود دارد از همه حوزه ها بیشتر است و خلأهای پژوهشی باید از طریق این پژوهش ها پر شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ایزدپناه عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت کاربردی و مسأله محور شدن پژوهش ها در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: اگر نهادهای حاکمیتی به یک سو رفته و نهادهای پژوهشی که پشتوانه نظری نظام هستند به سوی دیگر بروند، فاجعه در کشور به وجود می آید.

در پایان این مراسم از برگزیدگان پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجلیل شد.

در بخش برگزیدگان هیأت علمی رضا عیسی نیا از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی رتبه نخست را به خود اختصاص داد و حجت الاسلام سلیمیان از پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی حائز رتبه سوم شد، همچنین حجت الاسلام الهی نژاد از پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش محققان برتر، حجت الاسلام دانشمند از پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش پژوهشکده های برتر نیز پژوهشکده های علوم و اندیشه سیاسی، فقه و حقوق و تاریخ و سیره اهل بیت(ع) شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش گروه های علمی و پژوهشی، گروه علوم سیاسی از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، گروه فلسفه سیاسی از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، گروه فلسفه و حقوق از پژوهشکده فقه و حقوق، گروه مبانی مهدویت از پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و گروه فرهنگ نامه از مدیریت اطلاعات مدارک اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات