۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۷۹۹
رییس پژوهشکده حج و زیارت:

برای حل مسائل و ابهامات حوزه حج و زیارت تلاش می کنیم

حجت الاسلام علیزاده موسوی از تلاش پژوهشکده حج و زیارت برای حل مسائل و ابهامات حوزه حج و زیارت خبرداد و گفت: به پژوهشگرانی که بخواهند در این عرصه وارد شوند نیز کمک می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی، رییس پژوهشکده حج و زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمي «بازپژوهي اعمال مساجد كوفه و سهله» جهت بررسي مستندات اعمال اين دو مسجد بزرگ پیش از ظهر امروز از سوي معاونت پژوهشي پژوهشكده حج و زيارت وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت در این نشست با بیان این که هدف از این جلسات ساده سازی کار زائران نیست، اظهار داشت: این نشست بحثی بود که از جانب روحانیان کاروان ها مطرح شد و ما نیز از یکی از پژوهشگران خواستیم تا در این حوزه وارد شده و مقاله ای را بنویسد.

وی با بیان این که هر مقاله علمی برای اتقان بیشتر به نقد و بررسی احتیاج دارد، گفت: به همین جهت از افرادی که مطالعاتی در این حوزه دارند دعوت کردیم که این اثر را نقد کنند تا مقاله در آینده جامع تر و کامل تر بشود.

رییس پژوهشکده حج و زیارت با بیان این که حل مسائل و ابهامات در حوزه حج و زیات رسالت اصلی این پژوهشکده است، ابراز داشت: این نشست نیز یک کار علمی است و ما نگاه علمی داریم؛ هدف این است که محتوای کار را بفهمیم.

وی یادآور شد: در حوزه حج مسائل حل نشده زیادی وجود دارد از جمله در مورد مکه و مدینه این سؤال وجود دارد که آیا امکان توسعه هست یا خیر؟ مثل این که مردم بیرون منا بیتوته کنند و آیا ترتب اعمال منا واجب است یا خیر؟ و آیا مسأله محدوده مطاف این مقدار است یا طبقات بالا هم اشکال ندارد؟ که همه این مسائل باید مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد.

حجت الاسلام علیزاده موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسجد و کوفه و سهله نیز همینطور است؛ ما درحوزه هایی که کاوش نشده اعلام آمادگی می کنیم تا بحث کنیم و به افرادی که بخواهند در این عرصه ها کار کنند نیز کمک کرده و این را وظیفه خودمان می دانیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات