۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۲۲۸۵
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

گناه رزق انسان را کاهش می‌دهد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گناه رزق انسان را کاهش می‌دهد، گفت: دعا بلا را از انسان دور کرده و زمینه جلب رحمت الهی را فراهم می‌آورد.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، جمعه شب در مسجد جامع غدیر خم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه عالم هستی ملک خداوند است.

وی افزود: قانون و اراده خداوند است که در عالم ملک و ملکوت حاکم است اگر از آسمان باران می‌بارد و از زمین چشمه می‌جوشد همه با مشیت و خواست خداوند متعال انجام می‌پذیرد بنابراین انسان در آن دخالتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با تاکید بر اینکه عزت و ذلت در دست خداوند است، ابراز کرد: خداوند بر همه امور قادر است و می‌تواند شب را در دل روز قرار دهد و از دل خاک مرده گیاه و نبات زنده بیرون می‌آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقوع بلاهای طبیعی با خواست و تصمیم خداوند محقق می‌شود، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر ایمان بیاورید برکات زمین و آسمان به شما روی می‌آورد؛ بنابراین انسان‌ها می‌توانند بلا و حوادث طبیعی را به واسطه ایمان و عمل صالحی که انجام می‌دهند، تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه گناه رزق انسان را کاهش می‌دهد، گفت: پرهیز از گناه سبب می‌شود امام عصر(عج) از انسان راضی شود و اگر امامی از قومی راضی باشد خداوند به واسطه آن رضایت از آن ملت راضی می‌شود و آنها را مورد لطف و عنایت خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان درباره اینکه دعا بلاها را از انسان دور می‌کند، عنوان کرد: انسان باید مدام از خداوند بخواهد که به خاطر گناهانش او را عذاب نکند و زمینه توبه را برای او فراهم آورد./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات