۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۱۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

جنبش دانشجویی ضد فساد و عدالت خواه است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جریان جنبش دانشجویی در کشور همواره ضد ظلم، فساد، استکبار ستیز، عدالت خواه و حق طلب است.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد، با اشاره به اهمیت جنبش دانشجویی در قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: ۱۶ آذر جلوه و نماد گرامی داشت جریان تحول خواه، آرمان گرا، بینش اندیش و گفتمان ساز برای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: جنبش دانشجویی قبل از انقلاب همراه و هم قدم امام و روحانیت بوده و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در بعد از انقلاب نیز این جنبش در شکل گیری نظام و بسیاری از نهادهای مهم انقلابی از جمله سپاه پاسداران و جهاد سازندگی نقش عمده ای را ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به دانشجویان انقلابی در دوران جنگ افزود: در جریان هشت سال دفاع مقدس دانشجویان با رفتار و برخورد با بصیرت و برجسته خود در برابر جبهه کفر، گروه های انحرافی و منافقین توانستند برخوردی سریع و انقلابی داشته باشند، در جریان انقلاب نقش دانشجویان برجسته بوده است.

وی اظهار کرد:  جریان جنبش دانشجویی در کشور همواره ضد ظلم، فساد، استکبار ستیز، عدالت خواه و حق طلب است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: جنبش دانشجویی بر خلاف جریان های سیاسی و جناحی کشور به دنبال شهرت، قدرت و مقام  نیستند، جنبش دانشجویی آرمان گرا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: برخی از افراد در کشور این امر را قبول ندارند و آن را نمی پسندند در صورتیکه این جنبش و جریان انقلابی یک امر اجتناب ناپذیر است.

وی به آسیب هایی که ممکن است این جنبش را تهدید می کند اشاره کرد و‌ گفت: باید مراقب برخی از آسیب ها از جمله برخی افرادکه از این حرکت و جنبش سوء استفاده می کنند باشیم، باید راه سو استفاده جریان های سیاسی را از جنبش دانشجویی سد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: باید جنبش دانشجویی در کشور روز به روز رویش داشته باشد و از ریزش های دیگر جریان ها به عنوان رویش و پیشرفت خود بهره ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به بحث رابطه علم، اقتصاد و سیاست اشاره کرد و افزود: باید در دانشگاه های کشور رابطه ای مستحکم و قوی بین علم، اقتصاد و سیاست به وجود بیاید، باید از این مثلث در پیشرفت کشور بهره جست.

وی اظهار کرد: باید علم و اقتصاد در بازارهای ما همگام و هم سو باشند تا مشکلات اقتصادی کشور بر طرف شود، حتی در وزارت خارجه ما نیز باید سیاست ما همراه با علم و اقتصاد باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما ۱۵ کشور را پیرامون خود در منطقه داریم باید از این فرصت استفاده کنیم و بازارهای اقتصادی با همراهی وزارت خارجه در این کشورها برای محصولات خود داشته باشیم، این ارتباط یک امر مسلم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در رابطه با مهم ترین اولویت آستان قدس رضوی گفت: تولید علم در بحث علوم انسانی و نیز مسأله ارتقای فرهنگی مهم ترین اولویت کاری آستان قدس رضوی است.

وی به بحث وام دانشجویی و مسکن جوانان در دانشگاه امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: برای تسهیلات ازدواج در دانشگاه امام رضا(ع) مبلغ ۵ میلیارد تومان را اختصاص داده ایم همچنین در بحث مسکن دانشجویی برای زوج های جوان یک مجموعه ۵۳۰ واحدی را در دست ساخت داریم، مبلغ ۵ میلیارد ریال هم به امر سفرهای عتبات دانشجویی اختصاص داده ایم.

تولیت آستان قدس رضوی به حضور زائران بی بضاعت در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: از زمانی که بنده مسؤولیت تولیت آستان قدس را بر عهده گرفتم تا امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زائرین بی بضاعت و محروم از سرتاسر کشور به حرم مطهر مشرف شده اند بطور مرتب روزانه بیش از هزار نفر افراد مستحق و نیازمند از سرتاسر کشور به حرم مطهر مشرف می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ساخت زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد اشاره کرد و افزود: جای زائر امام رضا در مشهد در پارک ها و کمپ های شهری نیست باید در رابطه با اسکان زائران از حدود ۳۰ گذشته فکر می شد، آستان قدس رضوی در طی یک سال یعنی از عید فطر سال گذشته که کلنک این مجموعه را در شهرک طرق زده شد توانست تا ولادت امام رضا(ع) فاز اول این مجموعه را بهره برداری کند.

وی اظهار کرد: برخی افراد در انتخابات می گفتند مگر می شود شغل در کشور ایجاد کرد، مجموعه آستان قدس تنها در یک مورد توانست بیش ۷۰۰ مورد شغل در کنار لایروبی اطراف شهرستان گناباد ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما باید در کشور به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم، تا حس اقتصاد مقاومتی در بین مسؤولان پیش نیاید حرف زدن از رفع مشکلات مردم در حد شعار است./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات