۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۹۷۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

معجزه محبت پیامبر در دل دشمنان ایشان هم نفوذ کرده بود

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها گفت: محبت نبی اکرم(ص) نه تنها برای دوستان و اطرافیان ایشان بلکه برای کسانی که نسبت به جان ایشان سوء قصد داشتند، مانند یک معجزه‌ بود و درک محبت ایشان سبب می‌شد تا از کار خلاف خود منصرف شوند.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مراسمی که صبح امروز به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) دارای محبت و مودت خاصی نسبت به همه مردم بود.

وی در ادامه افزود: محبت نبی اکرم(ص) نه تنها برای دوستان و اطرافیان ایشان بلکه حتی برای کسانی که نسبت به جان ایشان سوء قصد داشتند، مانند یک معجزه‌ بود و درک محبت ایشان سبب می‌شد تا از کار خلاف خود عقب نشینی کرده و منصرف شوند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه محبت علامت ایمان است، ابراز داشت: بسیاری از افراد هستند که تسلیم و مسلمان هستند، نماز و قرآن می‌خوانند، دستورات الهی را انجام می‌دهند، گناه نمی‌کنند ولی ایمان واقعی ندارند و مؤمن نشده‌اند.

وی اظهار داشت: کسی که ایمان واقعی داشته باشد شدیدترین محبتش نسبت به خداوند است. آگاهی و عقلانیت در ذهن انسان سالم به طور طبیعی سبب محبت می‌شود. اگر کسی آگاهی پیدا کرد ولی علاقه‌‌ای در خود ندید، این شخص افزون بر اینکه مؤمن نیست، مریض هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: انسان سالم که مشکل روانی حاد مثل حسادت و تکبر نداشته باشد، با ارتقای آگاهی حتماً علاقه را در خود احساس خواهد کرد. کسی که وجود مقدس رسول خدا(ص) را ببیند و علاقه و محبت در او به وجود نیاید، این نشان از بیماری روانی در شخص دارد.

وی با بیان اینکه محبت، عقلانیت و آگاهی در یک مسیر، پشت سرهم و با هم می‌آیند، ابراز داشت: انسان ذاتاً و فطرتاً علاقه‌ به راحتی، دانستن، خوردن، ازدواج و بسیاری از چیزهای دیگر دارد. در رأس همه علاقه‌ها، میل به فهمیدن و راه تقویت محبت، علم است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان داشت: برای ارتقای محبت و مودت خود نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت، لازم است علم خود را از اجمال به تفصیل تبدیل کنیم و تاریخ اهل بیت و اسلام را بیش از پیش مطالعه کنیم زیرا آثار عجیبی دارد که با هر بار مطالعه موارد مهم‌تری از سیره ایشان برای انسان آشکار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است در آگاهی‌های خودمان تفکر و تحلیل داشته باشیم و ذکر کثیر همراه با محبت داشته باشیم، ذکر همان فکر است اما با زمزمه‌ای زیباتر و نغمه ای دلنشین‌تر؛ همچنین باید به اقتضای محبت مان عمل صالح و خیر داشته باشیم و کاری کنیم که به پیامبر(ص) نزدیک‌تر شویم و با اهل معرفت نشست و برخاست بیشتری داشته باشیم./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات