۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۷۷۵
آیت الله موسوی جزایری:

علما در طول تاریخ پناهگاه مردم و محرومان بوده اند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه علما در طول تاریخ پناهگاه مردم و محرومان بوده اند، گفت: علمای تشیع از مردم هیچوقت جدا نبوده اند و نخواهند شد.
آیت الله موسوی جزایری

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: مدارس علمیه استان خوزستان در واقع از موفق ترین مدارس کشور به شمار می آیند و کارهای خوبی در مدارس علمیه استان به منظور تبلیغ و نشر فرهنگ دین صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: طلاب ما راه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام را ادامه دهند؛ زیرا این راه، مسیر سعادت و موفقیت انسان ها را در پی خواهد داشت.

امام جمعه اهواز ابراز داشت: همانطور که رسول اکرم(ص) رحمه للعالمین بود؛ علما و روحانیان و کسانی که اهل علم هستند، پناهگاه و ملجأ مردم به ویژه محرومان و مستضعفان باشند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان افزود: علم تنها برای یک طلبه یا روحانی کافی نیست؛ با اینکه علم در حقیقت باید در اولویت روحانیت باشد؛ اما باید عالم ربانی و مجتهد شوند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: مهمترین پایه تحصیلی در حوزه علمیه، پایه اول است که باید طلبه از همان پایه اول خود را تقویت کند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه علما در طول تاریخ پناهگاه مردم و محرومان بوده اند، گفت: علمای تشیع از مردم هیچوقت جدا نبوده اند و نخواهند شد؛ علمای شیعه در طول تاریخ خانه آن ها ملجأ و پناهگاه مردم بوده و غمخوار و همراه مستضعفین و محرومان بوده اند.

وی افزود: ما نیز باید این راه را ادامه دهیم و به اثبات برسانیم؛ اگر کار خطا و اشتباهی از مسؤولی سر بزند که در حق افراد مستضعف کوتاهی و قصور باشد، ما این ظلم را نمی پذیریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با دعوت از طلاب برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه، ابراز داشت: همگی باید به مردم عزیز زلزله زده کرمانشاه کمک کنند و این وظیفه همگانی است./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات