اسلام مخالف رفاه افسار گسيخته و بي حد و مرز است
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در ادامه تفسيرآيه 46 تا 50 سوره مرسلات، كه مي فرمايد ‹‹کُلُوا وَ تَمَتَّعُوا قَليلاً إِنَّکُمْ مُجْرِمُونَ وَ إِذا قيلَ لَهُمُ ارْکَعُوا لا يَرْکَعُونَ فَبِأَيِّ حَديثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبينَ››، گفت: در جلسه قبلي خداوند خطاب به متقين در بهشت مي فرمايد، به دليل اعمال صالحي كه در دنيا داشتيد، در بهشت بخوريد و بياشاميد و گواراي شما باشد.
وي افزود: در اين آيات نيز يك كلمه ‹‹کُلُوا›› آمده كه اگر خداوند در بهشت خطاب به متقين مي فرمايد بخوريد و بياشاميد و اينجا در اين دنيا خداوند خطاب به مجرمين مي فرمايد بخوريد و خوش بگذرانيد اما عمر خوش گذراني شما در دنيا خيلي كوتاه است چرا كه شما مجرم و گناهنكار و اهل عذاب هستيد.
حجت الاسلام اسلامي، گفت: گاهي جهل انسان مي تواند عامل انكار معاد باشد، اما اغلب عامل اصلي كه سبب ميشود انسان معاد را انكار كند و جزء مكذبين باشد اين است كه انسان در دنيا مي خواهد به دنبال خوشگذراني افسارگسيخته باشد.
وي افزود: انسانهاي بي ايمان دوست دارند ‹‹کُلُوا وَ تَمَتَّعُو›› باشند، به دنبال خوشگذراني و لذتهاي افسار گسيخته در دنيا باشند و حد و مرزي در خوشگذارني برايشان وجود نداشته باشد.
به گفته وي، اسلام مخالف با خوش گذراني نيست و دوست دارد انسانها در رفاه باشند، اما رفاه نسبي نه آن رفاهي كه انسان را به حيوانيت برساند و از قابليت هايي كه دارد غافل بماند كه اين نوع رفاه را اسلام مضر مي داند، البته اسلام بخيل نيست اما چون مضر است آن را نفي كرده است .
امام جمعه موقت كاشان، ادامه داد: خداوند بخيل نيست، اگر بخواهد بهترين زندگي ها را براي انسان فراهم ميكند، اگر خداوند بخيل بود بهشت را هم نمي آفريد، به هر حال اسلام مخالف رفاه نسبي نيست بلكه اسلام با رفاه افسار گسيخته و بي حد و مرز مخالف است.
امام جمعه موقت كاشان، گفت: يكي از عوامل انكار معاد اين است كه انسانهايي كه از تربيت الهي بي بهره هستند در اين دنيا به دنبال اين هستند كه بخورند و بياشامند و خوش باشند اما چون دين و معاد را سد راه خود مي دانند آن را انكار ميكنند.
وي افزود: انسان دوست دارد راه براي فسق و فجور باز باشد، اما چون معاد مانع از فسق و فجور است آن را مسخره و انكار ميكند، اينگونه انسانها زندگي را تنها در خوش گذراني و خوردن و خوابيدن كه زندگي حيواني است دوست دارند.
حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: ما انسانها در ته چاه عالم هستيم چرا كه دنيايي كه ما در آن زندگي مي كنيم با همه وسعتي كه دارد مانند ته چاه و يا مانند رحم مادر در مقابل عالم است.
وي، افزود: خداوند در قرآن يك بار به انسان صالح در بهشت بشارت مي دهد، هرچه از طيبات دوست دارد بخورد و بياشامد، اما يك بار هم در دنيا انسانهاي مجرم و گناهكار را تهديد كرده است بخوريد و بياشاميد و خوش باشيد اما زمان خوش گذراني شما اندك و زود گذر است و به زودي به جهنم خواهيد رفت چرا كه عاقبت انسانهاي مجرم جهنم است.
امام جمعه موقت كاشان، ادامه داد: خداوند در دنيا به متقين نمي فرمايد هرچه مي خواهيد بياشاميد، اما در بهشت به انسان هاي متقين به اندازه اي احترام ميگذارد كه به ملائكه مي فرمايد به انسان بگو به دليل اعمال صالحي كه در دنيا انجام داده اند در بهشت هرچه دوست دارند بخورند و بياشامند.
حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه، ديدن فرشته و ملائكه در بهشت براي انسان نعمت است و ديدن فرشته و ملائكه لذتي وصف ناپذير براي انسان دارد، يادآور شد: حضرت ابراهيم در برخوردي كه با جناب عزرائيل داشت گفت، مي خواهم قيافه شما را در زماني كه جان مومني را مي گيري ببينم، عزرائيل خودش را آن حالت نشان داد و حضرت ابراهيم به عزرائيل گفت، اگر انسان بداند هنگام گرفتن جان مومن چه قيافه قشنگي داري هيچ لذتي براي مومن به غير از ديدن تو نخواهد بود.
وي افزود: علت اينكه خداوند در دنيا به مجرمين مي گويد هرچه مي خواهيد بخوريد و بياشاميد، اما به متقين در آخرت مي فرمايد، بخوريد و بياشاميد، اين است كه متقين در دنيا به دنبال خوردن و خوشگذراني نيستند، چرا كه دنيا قابليت و ظرفيت تشكر از متقين را ندارد و بايد عالم ديگري باشد تا خداوند از متقين تشكر كند و نعمت هاي خود را به آنها بدهد، بنابراين خداوند از مجرمين در دنيا و از متقين درآخرت تشكر ميكند.
امام جمعه موقت كاشان، گفت: متقين براي كارهاي خوبي كه در دنيا انجام داده اند در آخرت به آنها احترام گذاشته و نعمت مي دهد، اما در اين دنيا خداوند مجرمين را تحقير و تهديد ميكند مي گويد بخوريد و خوش باشيد و اين كار خداوند براي اعمالي است كه مجرمين انجام داده اند.
حجت الاسلام اسلامي تبار، ادامه داد: اگر خداوند به جاي ‹‹إِنَّکُمْ مُجْرِمُونَ›› مي گويد ‹‹ إِنَّكُم مُّجْرِمُونَ›› براي اين است، انساني كه خدا را تكذيب ميكند جرثومه فساد است، چون تكذيب ريشه همه گناهان است، از اين رو سرچشمه عذاب الهي، جرم و گناه است و اگر انسان در قيامت عذاب مي شود به دليل گناهاني است كه انجام مي دهد و منشأ گناهان انسان تكذيب قيامت است.
وي بر حفظ ايمان در دنيا تأكيد كرد و عنوان كرد: خداوند مي فرمايد ‹‹إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي ظِلَالٍ وَعُيُونٍ وَفَوَاكِهَ مِمَّا يَشْتَهُونَ كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ›› انساني كه ايمان داشته باشد، تقوا و اعمال صالح دارد در كنار اعمال صالح، احسان به بندگان خدا را هم دارد، چرا كه تقوا حكم شناژ ساختمان دارد و عمل صالح حكم زيباسازي ساختمان را دارد.
امام جمعه موقت كاشان، گفت: امام عسگري مي فرمايد، دو چيز است كه بالاتر از آن چيز ديگري وجود ندارد، يكي ايمان به خدا است و هيچ عملي بالاتر از ايمان به خدا نيست و دوم رسانيدن خير به مردم است.
وي ادامه داد: ايمان ارتباط صحيح با خدا است و احسان نيز ارتباط صحيح با مردم است كه اين دو ويژگي را مجرمين ندارند، چرا كه مجرم نه ايمان دارد و نه رابطه اش با خدا و نه با بنده خوب است، اما مومن هم ارتباط اش با خدا خوب و هم با مردم خوب است.
حجت الاسلام اسلامي تبار همچنين با انتقاد از وضعيت حجاب در شهرستان كاشان، گفت: در مملكت شيعه امام حسين(ع) و در كاشان شهري با بيش 600 هيأت مذهبي اگر يك روحاني از خدا بخواهد به زنها حيا و پاكدامني و به جوانان و مردان درس غيرت بدهد، براي اين وضعيت گريه كه نه بايد سر به ديوار كوبيد./1307/پ۲۰۲/ب۲