۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۶۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضرت محمد الگوی اتم و اکمل مسلمان‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) الگوی اتم و اکمل مسلمان‌ها است، گفت: خداوند در قرآن کریم تأکید کرده که رسول اکرم اسوه و مقتدا برای شماست که از نظر عملی و فرهنگی باید به آن اقتدا کرد.
حجت الاسلام خادمی حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام، با اشاره به اهمیت تطبیق اعمال با سیره رسول اکرم، اظهار کرد: الگوخواهی و قهرمان پرستی با فطرت انسان نهادینه شده است، اگر ما مسلمانان رسول خدا را مقتدای خود نگیریم طبیعتاً جوانان و مردان و زنان مسلمان به‌سوی الگوهای دیگر خواهند رفت؛ چراکه بشر نمی‌تواند بدون الگو زندگی کند.

وی افزود: بدون شک افرادی مانند گاندی‌ها و نهروها از اسلام و اولیای دین الهام گرفته‌اند؛ چراکه جامعه مسیحی و یهودی در کتاب‌های دینی خود برنامه‌ای برای مبارزه با تبعیضات نژادی ندارند بلکه تثبیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: حتی اگر این افراد مسلمان نباشند در هر صورت عمل این مردان بزرگ منطبق بر مبانی قرآن و اسلام است، همان‌طور که امام علی در لحظه شهادت فرمودند: مسلمان‌ها به هوش باشید که بیگانگان در عمل به قرآن بر شما سبقت نگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در شیوه تربیت و تهذیب اسلامی همواره انسان‌های برگزیده و بافضیلت و عناصر نیکوخصال و متفکران فرهیخته و باتقوا الگو و سرمشق دیگران بوده و هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: از وظایف حتمی مسلمانان این است که اندیشه و رفتارهای خود را تا سرحد امکان منطبق با راه و رسم قهرمانان بزرگ دین و علم و اخلاق قرار دهند.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: قرآن مجید گاهی حضرت ابراهیم را به‌عنوان سرمشق به مؤمنان معرفی می‌کند می‌فرماید: «قد کانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم و الذین معه» گاهی فرد برگزیده دیگری را الگو و اسوه و قابل پیروی می‌داند بدون در نظر گرفتن وابستگی ظاهری و جنسیت معرفی می‌کند تا دیگران به او اقتدا و تأسی کنند گرچه زن فرعون باشد و می‌فرماید: «و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرئه فرعون».

وی اضافه کرد: خداوند زن فرعون را مثل و نمونه صبر و ایمان و مقاومت و سرمشق برای مؤمنان قرار می‌دهد آن بانوی نستوه پس از کشف ایمانش در بدترین شکنجه قرار گرفت و گفت پروردگارا یک خانه در بهشت در پیشگاهت برایم بنا کن و مرا از شر فرعون و عملش نجات بده.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) الگوی اتم و اکمل مسلمان‌ها است، گفت: قرآن فرموده: «و لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه» و تأکید کرده رسول خدا اسوه و مقتدا برای شماست که از نظر عملی و فرهنگی باید به آن اقتدا کرد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات