۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۲۶۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز بهترین راه برای مقابله با تکبر است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی اقامه نماز را بهترین راه برای مقابله با تکبر و خودبزرگ‌بینی دانست و گفت: این فریضه می‌تواند روی نظم و نظافت و وقت‌شناسی تأثیر بسزایی داشته باشد.
حجت الاسلام احمدی فر- ستاد اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد، با اشاره به آثار و اهمیت نماز، اظهار کرد: نماز پاسخ به حس پرستش آدمی در برابر خداوند باری‌تعالی است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی پرستش را مقوله‌ای ذاتی دانست که در فطرت تمام انسان‌ها قرار داده شده است و همه انسان‌ها در آن مشترک هستند.

وی با تأکید بر تلاش همگانی برای ترویج و فراگیری بیش از پیش اقامه نماز در تمام سطوح جامعه اسلامی، اضافه کرد: نماز و پرستش خداوند مختص به افراد معصوم نیست و همه افراد باید به آن اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی فر اقامه نماز را بهترین راه برای مقابله با تکبر و خودبزرگ‌بینی عنوان کرد که می‌تواند روی نظم و نظافت و وقت‌شناسی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های اداری، راهکارهایی را درزمینهٔ ترویج و چگونگی برگزاری نماز جماعت در ادارات عنوان کرد که ازجمله آن‌ها آراستگی محل برگزاری نماز، در نظر گرفتن فضای کافی برای نمازخانه، قدردانی از کسانی که در برپایی و اقامه نماز جماعت اهتمام دارند و دعوت از پیش‌نماز مناسب که به‌موقع در نمازخانه حضور یابد، بود.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار داشت: زمان اقامه نماز در ادارات 20 دقیقه است که حضور مدیران و مسؤولان به‌صورت منظم و به‌موقع در صفوف نماز می‌تواند الگوی عملی و ترویجی مناسبی باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقامه نماز در اداراتی با جمعیت ده نفر لازم است و در مورد اداراتی که جمعیت آنها کمتر از این میزان است پیشنهاد می‌شود که اگر اداره‌ای در آن نزدیکی قرار دارد بهتر است کارمندان آن دو اداره برای اقامه فریضه نماز باهم ادغام شوند یا با هماهنگی با نهاد تبلیغات اسلامی فردی از اداره که قرائت مناسبی دارد به‌عنوان پیش‌نماز تعیین شود.

وی آموزش و پرورش را با توجه به جامعه هدف آن، درزمینهٔ اقامه نماز تأثیرگذارترین اداره معرفی کرد و مدیران این اداره را به برپایی هر چه‌بهتر نماز جماعت توصیه کرد.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به آیین‌نامه‌های برگزاری نماز جماعت، خواستار در نظر گرفتن نمازخانه در ساخت‌وسازهای تمامی اماکن دولتی شد./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات