۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۳۷۵۰۷
پژوهشگر و مبلّغ دینی تبیین کرد؛

علت بی تفاوتی مردم عصر حاضر نسبت به ظهور

حجت الاسلام علی پناه گفت: جوانان تا زمانی که امام زمان و عصر خود را نشناسند قطعاً نمی‌توانند عاشق و دلباخته ایشان بوده و نسبت به ایشان احساس نیاز داشته باشند.
علی پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میثم علی پناه پژوهشگر و مبلّغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در مؤسسه فرهنگی شهدای حزب مؤتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: در جلسه گذشته بیان شد که یکی از نعماتی که خداوند متعال بابت آن بر انسان منت گذاشته، نعمت اعظم ولایت است که در روز قیامت درباره آن سؤال می‌شود.

وی افزد: ما در قبال نعمت ولایت سه وظیفه داریم که اگر در برابر آن کوتاهی کرده باشیم در روز قیامت بابت آن تنبیه خواهیم شد. اولین وظیفه، امام شناسی و ارتقا بخشیدن سطح معرفت‌ است؛ حقیقتاً شرم‌آور است که جوانان و بچه هیئتی‌های ما درباره ستاره‌های فوتبال و سینما، جزئیات و ریز به ریز خصوصیات زندگی آنها را بدانند اما درباره ائمه هدی و امام عصر و زمان خود اطلاعات کافی نداشته و امامان‌شان را نشناسند.

عدم شناخت امام و جامعه مهدوی، علت بی تفاوتی مردم نسبت به ظهور است

پژوهشگر و مبلّغ دینی ابراز داشت: مردم ما کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس تمام هستی خود را به امر نایب بر حق امام زمان(عج) در طَبَق اخلاص گذاشتند و از هیچ چیزی دریغ نکردند و ارادت داشتند‌؛ بی تفاوتی مردم عصر حاضر نسبت به ظهور امام زمان(عج) به علت این است که امام زمان(عج)، جامعه مهدوی و شرایطی که در زمان ظهور بر عالم حاکم خواهد شد را نمی‌شناسند بنابراین اشتیاقی هم برای ظهور امام ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر از مردمی که ذوق و اشتیاقی به ظهور ندارند، طلبه و وعاظی مقصر هستند که در منابر و جلسات از امام زمان(عج) صحبت نمی‌کنند تا مردم را هر چه بیشتر با امام عصر خود آشنا کنند.

حجت الاسلام علی پناه اظهار داشت: آیا تا به امروز آموزش و پرورش برنامه مدون، مطالعه شده، علمی و اثرگذار برای تعمیق باورهای مهدوی دانش‌آموزان داشته است؛ این در حالی است که طلایی‌ترین و بهترین ساعات عمر دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است، همچنین لازم است سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

اگر ظهور امام را فقط برای قضای حوائج خود بخواهیم، جفا در حق ایشان است

وی افزود: جوانان تا زمانی که امام زمان و عصر خود را نشناسند قطعاً نمی‌توانند عاشق و دلباخته ایشان شده و نسبت به ایشان احساس نیاز داشته باشند. وقتی یه وسیله کوچکی را گم می‌کنیم، چقدر دنبال آن می‌گردیم تا آن را پیدا کنیم، حداقل همین قدر در جست‌وجوی امام زمان خود باشیم، از امام زمان(عج) روایت است که اگر شیعیان ما به اندازه نیازشان در هنگام تشنگی‌ به یک لیوان آب، منتظر ما بودند ظهور می‌کردیم.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: درست است که امام زمان(عج) واسطه فیض و رحمت الهی است ولی اینکه ما امام و ظهورشان را فقط برای قضای حوائج و رفع گرفتاری‌های خود بخواهیم، جفای در حق ایشان است.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی گرفتاری و گره از کار شیعیان باز می‌شود که امام ظهور کند و دولت کریمه ایشان مستقر شود. در آن روزگار از تعدی، جنایت و ظلم به حقوق دیگران خبری نخواهد بود.

حجت الاسلام علی پناه افزود: یک بازبینی لازم است که سنجیده شود با وجود در اختیار داشتن رادیو و تلویزیون، تا به حال چند فیلم فاخر در حوزه مهدویت ساخته شده است. اولین وظیفه همه ما این است که امام را از غربت دربیاوریم و از همه امکانات در این راستا استفاده کنیم. وظیفه دوم ما معرفت و شناخت نسبت به امام است که به دنبال خود محبت و عشق دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی ترین و قهری ترین اثر امام شناسی  و کسب معرفت، عشق و محبت است که تفاوت زیادی با عشق جوگیری و احساساتی دارد./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات