۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۳۷۱۳۹
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

اربعین حسینی بسترساز ظهور حجت الهی است

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به عظمت مراسم اربعین، گفت: اربعین حسینی با شناساندن مکتب عاشورا به جهان بسترساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.
حجت الاسلام فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی حجت الاسلام عسگر فعال آذر، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی امشب در مراسم اربعین حسینی در حسینیه اعظم علی بن موسی الرضا(ع) ارومیه با اشاره به عظمت اربعین حسینی، اظهار داشت: امام حسین(ع) شهید راه الهی است.

وی ابراز داشت: حضرت اباعبدالله در مسیر آرمان الهی گام برداشت و در این مسیر جان خود را تقدیم درگاه الهی کرد و مکتب اسلام را از خطر انحراف و تحریف از سوی بنی امیه و حکام فاسد نجات داد.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی ادامه داد: اگر ابراهیم اسماعیل را به قربانگاه برد اما این حسین(ع) بود که ۷۲ اسماعیل را در راه خدا قربانی کرد، اگر ابراهیم (ع) یک هاجر در اطراف کعبه و در سختی رها کرد، امام حسین(ع) زنان اهل بیت(ع) را در میان شمر و عمر سعد ها در راه احیای دین گذاشت.

وی با بیان اینکه اگر انسان با چشم بصیرت و با نگاهی نافذ در مسیر کربلا گام بردارد و به زیارت حسین(ع) برود قطعا در وجود او مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: اگر انسان با چشمی بینا و گشاده کربلا را زیارت کند ایمانش تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به اهمیت دین و باورمندی به دین، ابراز داشت: کربلا باور دینی را در مردم تقویت کرد و ارزش و اهمیت دین را به انسان نشان داد و با این ویژگی ها در اعتقاد انسان تأثیری شگرف گذاشت.

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله(ع) بندگی الهی را با انسان آموخت، ادامه داد: اگر انسان در کربلا گام بگذارد به وضوح واقعیت بندگی در درگاه الهی را مشاهده خواهد کرد و به حقیقت بندگی الهی دست خواهد یافت.

حجت الاسلام فعال آذر با اشاره به عمق تأثیر حادثه کربلا در مخاطبان خود، افزود: انسان با درک حرکت عظیم امام حسین(ع) با وجود مصائب بزرگ در روز عاشورا در انجام احکام فردی خود بیش از گذشته اهتمام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم مردم مسلمان در این روز، امام حسین(ع) و مکتب عاشورا را به جهان خواهد شناساند، خاطرنشان کرد: این راهپیمایی در طول تاریخ بشریت بی نظیر است و به طور قطع مکتب حسینی و حسین(ع) را به دنیا معرفی خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه ارومیه ابراز داشت: با شناخت جهان از مکتب حسینی بستر ظهر حجت و امام عصر(عج) فراهم خواهد شد./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات