۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۵۳۶۷۸۹
اربعین؛

رمز ماندگاری نهضت عاشورا اقامه نماز است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ساوه با بیان اینکه رمز ماندگاری نهضت عاشورا اقامه نماز است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود سبب احیای اسلام، سنت های الهی و حق شد و این ویژگی ها منجر به ماندگاری آن در طول تاریخ شده است.
 رمز ماندگاری نهضت عاشورا اقامه نماز است

حجت الاسلام سعیدی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی باید سوال «حسین کیست؟» را در ذهن مردم جهان ایجاد کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان این نکته که از زمان حضرت آدم تا به امروز برای امام حسین(ع) اشک ریخته اند و اهل بیت(ع) در دوران خلافت امویان و عباسیان به زیارت سیدالشهدا(ع) سفارش می کردند، اظهار داشت: در زمان خلافت متوکل ملعون، مزار امام حسین(ع) را شخم زده و دست شیعیانی را که قصد زیارت داشتند قطع می کردند، اما مسلمانان همچنان مشتاق  رفتن به کربلا بودند.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: زیارت امام حسین(ع) آثار و برکاتی را در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به این که امروزه شرکت در پیاده روی اربعین از زیارت مهم تر است، بیان کرد: تجمع شیعیان در گردهمایی عظیم اربعین حسینی در طول تاریخ بی سابقه است و اگر این حرکت به سوی ظهور امام زمان(عج) برود، به کمال منتهی خواهد شد.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه رمز ماندگاری نهضت عاشورا اقامه نماز است، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود سبب احیای اسلام، سنت های الهی و حق شد و این ویژگی ها منجر به ماندگاری آن در طول تاریخ شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اضافه کرد: تمامی احکام اسلام در روز عاشورا به مرحله عمل رسیده است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، بیان کرد: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی افزود: اسلام دینی حقیقی و پویا است، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اتفاقاتی سبب کمرنگ شدن این دین بر حق شده بود که با قیام امام حسین(ع) و حرکت ایشان، احیا شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان این نکته که عملی که برای خدا انجام شود ماندگار خواهد بود، اظهار داشت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی شعار و نمادی برای جامعه تشیع است تا بتوانند به وسیله آن پیام سیدالشهدا(ع)، ارزش های اسلامی و ظلم ظالمان را به گوش جهانیان رسانده و آن ها را بیدار کنند.

حجت الاسلام سعیدی در رابطه با درس های گردهمایی عظیم اربعین حسینی، بیان کرد: حق گرایی، مسؤولیت پذیری و تکلیف محوری از درس های بزرگ گردهمایی اربعین حسینی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: محبت خود را بر اساس خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) تنظیم کنید تا سایر علاقه ها نتوانند از معیار حق جدایتان کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات